י"ג אלול התשפ"ד
16.09.2024
תחנת ביניים חשובה

קפריסין מוכנה לקלוט מפונים ופליטים מהמזרח התיכון

קפריסין היא תחנת ביניים חשובה לנוסעים אל המזרח התיכון וממנו. כעת, היא עשויה להפוך לנקודת פינוי עבור אזרחים שנקלעו להסלמה באזור. מדינות כמו גרמניה ופולין מתכננות להביא את אזרחיהן השוהים כיום בישראל ובלבנון הביתה דרך קפריסין

קפריסין מוכנה לקלוט מפונים ופליטים מהמזרח התיכון
קפריסין צילום: FREEPIK

ככל שהלחימה ממשיכה להסלים במזרח התיכון, המדינה הקטנה החברה באיחוד האירופי קפריסין, הממוקמת במזרח הים התיכון, נכנסת יותר ויותר לפעילות.

הנמלים שלה כבר ממלאים תפקיד מכריע במתן סיוע לרצועת עזה הנצורה, וכעת, האי הקטן עשוי להפוך למקלט בטוח עבור אלה שיצליחו להימלט מהאלימות באזור.

קפריסין הפכה לתחנת ביניים חשובה עבור ישראלים שנתקעו בחו"ל לאחר שלפחות 20 חברות תעופה בינלאומיות, ביטלו או עיכבו את הטיסות הישירות שלהן לנמל התעופה בן גוריון. החברות ממליצות לישראלים לפנות לקפריסין, כמו גם ליוון, שם הם ייאספו על ידי חברות תעופה ישראליות.

לפני מספר ימים אמר אלכסיס ופיידס, שר התחבורה של קפריסין, לסוכנות הידיעות הקפריסאית כי התיאום בין ישראל לקפריסין ישאר ללא פגע. הוא הוסיף כי גורמים רשמיים "יישארו ערניים", והדגישו את מאמציה של קפריסין לשמור על קווי תחבורה יציבים לישראל למרות ההסלמה באזור.

מנמל התעופה של לרנקה בקפריסין יוצאים כיום 14 טיסות ביום לתל אביב, סך הכל כ-4,000 נוסעים לישראל. לפני ההסלמה, 10 חברות תעופה הפעילו את הקו הזה. הטיסות לבירת לבנון, ביירות, נמשכות בינתיים, וימשיכו בפעילות סדירה בעתיד הנראה לעין.

לאור החשש הגובר מהסלמה נוספת במזרח התיכון, הרשויות בקפריסין נמצאות בכוננות גבוהה. מדינת האיים הקטנה כבר הודיעה שהיא מוכנה לקלוט אזרחים הנמלטים מאזורי מלחמה במזרח התיכון.

מדינות כמו גרמניה ופולין מתכננות להביא את אזרחיהן השוהים כיום בישראל ובלבנון הביתה דרך קפריסין. שר החוץ של קפריסין, קונסטנטינוס קומבוס, אישר שממשלתו מפעילה תוכנית פעולה לפינוי חירום של אזרחים מאזורי משבר סמוכים.

קפריסין עובדת בשיתוף פעולה הדוק עם קנדה וגרמניה, אזרחים רבים ממדינות אלו נמצאים כעת בלבנון. בנמל לרנקה עומדים צוותי ניהול משברים גרמניים וקנדיים כדי לפנות את אזרחיהם מלבנון במידה והמשבר במזרח התיכון יסלים. גם חיל האוויר של גרמניה הודיע ​​כי הוא מתכונן לסייע.

קרבתה של קפריסין לאלימות במזרח התיכון הפכה אותה גם למטרה עצמה. ביוני איים חסן נסראללה, כי קפריסין תיחשב "חלק מהמלחמה" אם ישראל תשתמש בבסיסי אוויר קפריסאים כדי להוציא משם התקפות נגד לבנון.

ממשלת קפריסין מסרה כי המדינה "לא תספק מתקנים למעשי תוקפנות כלפי מדינות שלישיות". שר החוץ קומבוס אמר כי קפריסין "לא הייתה ולא תהיה חלק מהמשבר", אלא שואפת להיות חלק מהפתרון.

גרמניה לבנון מלחמת חרבות ברזל קפריסין

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}