ט"ז אלול התשפ"ד
19.09.2024
הנתונים נחשפים

בנק הפועלים מסכם את הרבעון השני של 2024 ברווח נקי של 2.2 מיליארד ש"ח

מנכ"ל הבנק הנכנס, ידין ענתבי, ייכנס לתפקידו מחר ויחליף את המנכ"ל היוצא דב קוטלר בתום כחמש שנות כהונה בתפקיד

בנק הפועלים מסכם את הרבעון השני של 2024 ברווח נקי של 2.2 מיליארד ש"ח
בנק הפועלים צילום: מרים אלסטר, פלאש 90

בנק הפועלים מפרסם את דוחותיו הכספיים לרבעון השני של שנת 2024: הבנק מסכם רבעון עם רווח נקי של כ-2.2 מיליארד ש"ח לעומת כ-1.9 מיליארד ש"ח ברבעון הקודם וכ-1.9 מיליארד ש"ח ברבעון המקביל. 

בנק פועליםנתוני הבנקצילום: בנק פועלים

בפועלים מציינים כי ברבעון השני של 2024, דירקטוריון הבנק הכריז על תכנית לרכישה עצמית של מניות הבנק (BUYBACK) בהיקף של עד מיליארד ש"ח. בגין הרבעון השני, דירקטוריון הבנק הכריז על חלוקה בשיעור כולל של כ-40% מהרווח הנקי לרבעון, מזה דיבידנד במזומן בסך של כ-645 מיליון ש"ח והיתרה באמצעות מימוש שלב א' של התוכנית (בהיקף של 250 מיליון ש"ח).

הבנק מציג יחסים פיננסיים איתנים וגבוהים: יחס הון רובד 1 של 11.96% ויחס כיסוי נזילות של 134%.

תיק האשראי צמח מתחילת השנה בשיעור של כ-2.2% תוך איזון בין מרכיבי סיכון, רווחיות וצמיחה, והמשך הצגת מדדי איכות אשראי גבוהים התואמים את תיאבון הסיכון של הבנק.

בפועלים אומרים כי "הבנק ממשיך במתן הטבות משמעותיות ללקוחותיו כדי לתמוך בהם בהתמודדות עם השלכות המלחמה, לרבות מהלך הפטור משלושה תשלומי משכנתא לתושבי הצפון. היקף התמיכה עד כה מסתכם בכ-384 מיליון ש"ח ובניצול מלא עשוי להסתכם בכ-746 מיליון ש"ח".

עוד מציינים בבנק הפועלים, כי מנכ"ל הבנק הנכנס, ידין ענתבי, ייכנס לתפקידו מחר (15.8.24) ויחליף את המנכ"ל היוצא דב קוטלר בתום כחמש שנות כהונה בתפקיד.

יו"ר בנק הפועלים, ראובן קרופיק: "המחצית הראשונה של השנה אופיינה בעשייה עסקית משמעותית, צמיחה מגוונת ואחראית, וזאת על רקע התמודדות עם המשך אי הוודאות המלווה את המשק בשנה וחצי האחרונות וביתר שאת מתחילת המלחמה".

מנכ"ל בנק הפועלים היוצא, דב קוטלר: "התוצאות העסקיות שאנו מפרסמים היום משקפות את המשך מגמת הצמיחה האחראית לצד האיתנות הפיננסית של הבנק ומוכנותו להמשך הובלת המערכת הבנקאית שנים קדימה. תוצאות אלו הושגו באמצעות עבודה מאומצת של עובדי הבנק שנעשתה בנחישות ובהתמדה על רקע אתגרים רבים ובראשם המשך חוסר הוודאות המתלווה להמשך המלחמה. אני גאה לעמוד בראשות ארגון שמוביל בפעילות החברתית שלו, בסיוע לקהילה ובתרומה ליישובי הדרום והצפון. 

הוא הוסיף: "היום אני מסיים בתחושת גאווה וסיפוק גדולים תקופת כהונה משמעותית בת 5 שנים בה הובלתי את הבנק בתקופה מאתגרת מאוד. אני מאחל הצלחה רבה לידין ענתבי, מחליפי בתפקיד, אשר עשה את תפקידיו בבנק על הצד הטוב ביותר, ומבקש להודות לראובן קרופיק, שותף מלא בימים מאוד מאתגרים, ולחברי הדירקטוריון אשר תמכו ואפשרו לחבריי בהנהלת הבנק ולי להגיע להישגים משמעותיים".

בנק הפועלים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}