י"ז אלול התשפ"ד
20.09.2024
תוך פחות מיממה

הפלישה הגדולה: אוקראינה שבתה יותר מ-100 חיילים רוסים במחוז קורסק

כוחות אוקראינים שפעלו במחוז קורסק לקחו בשבי יותר מ-100 חיילים רוסים תוך יום, כך אמר רמטכ"ל אוקראינה אולכסנדר סירסקי בדיווח לנשיא וולודימיר זלנסקי. בפוסט בטלגרם אמר זלנסקי כי קיבל דיווח מסירסקי וכי חלה "התקדמות נוספת" בפלישה האוקראינית

הפלישה הגדולה: אוקראינה שבתה יותר מ-100 חיילים רוסים במחוז קורסק
הרס בעיר בוצ'ה באוקראינה צילום: ישי ירושלמי

נשיא אוקראינה וולודימיר זלנסקי הצהיר בטלגרם כי הכוחות האוקראיניים ממשיכים את התקדמותם במחוז קורסק ברוסיה שמונה ימים מתחילת הפלישה הגדולה למחוז בקרבת הגבול. לפי הנשיא, מהבוקר האוקראינים התקדמו בקורסק בכמה כיוונים. "בפרק הזמן הזה לקחנו בשבי יותר מ-100 לוחמים רוסים", הוסיף זלנסקי.

הפלישה של אוקראינה למחוז קורסק השכן החלה ב-6 באוגוסט, ועד ה-13 באוגוסט טענה אוקראינה כי היא שולטת ב-74 ישובים באזור. זלנסקי אמר אתמול כי מאות חיילים רוסים נכנעו עד כה במהלך המבצע.

זלנסקי הדגיש כי הוא "אסיר תודה לכל המעורבים", וציין כי לקיחת שבויים רוסים תאפשר לאוקראינה להחזיר יותר משבויי המלחמה שלה המוחזקים על ידי רוסיה. "זה יזרז את החזרה הביתה של הבנים והבנות שלנו", אמר.

בשבוע שעבר חצו יותר מ-1,000 חיילים אוקראינים את הגבול לרוסיה, עם טנקים ורכבים משוריינים. הם הצליחו להגיע לעומק של 24 ק"מ בתוך שטח רוסיה. באוקראינה אומרים כי פלישת אוקראינה למחוז קורסק ברוסיה נועדה למנוע ממוסקבה לשלוח תגבורת נוספת לחזית בדונבאס ולעצור את התקיפות הרוסיות.

בנוסף, מל"טים אוקראינים פגעו הלילה בארבעה בסיסי אוויר רוסיים במתקפה הגדולה ביותר על שדות תעופה במלחמה, כך אמר מקור בשירות הביטחון של אוקראינ לאתר החדשות האוקראיני Kyiv Independent.

רוסיה טענה היום כי הפילה יותר מ-110 מל"טים אוקראינים, ערוצי טלגרם מקומיים דיווחו על פיצוצים בכמה בסיסי אוויר במספר אזוריים. "המטרה הייתה למנוע מרוסיה להשתמש בבסיסי אוויר כדי לפגוע בעמדות וביישובים באוקראינה" אמר מקר אוקראיני. "אנחנו מחכים לתמונות לוויין של מחסנים הרוסים שנהרסו", אמר המקור.

נשיא רוסיה ולדימיר פוטין הבטיח שרוסיה תספק "תגובה ראויה למתקפה בקורסק", וקרא למפקדי הצבא "לסלק את האויב מהשטח שלנו".

מלחמת אוקראינה רוסיה ולדימיר פוטין הנשיא זלנסקי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}