י"ז אלול התשפ"ד
20.09.2024
לאחר פניית ראש העיר

גדולי רבני ירושלים ניצבים מול המצלמה: "אין לעלות להר הבית"

מי שפנה לרבנים וביקש את התיעוד החריג הוא ראש העיר משה ליאון לבקשת גורמי הביטחון. גדולי הרבנים וראשי הישיבות: "מדובר בבריונים בחזות דתית שרק גורמים לליבוי היצרים". הראש"ל: "אסור לתת לשוליים קיצוניים להוביל אותנו". צפו בוידאו

גדולי רבני ירושלים ניצבים מול המצלמה: "אין לעלות להר הבית"
הראשון לציון מתוך הסרטון צילום: צילומסך

חמישה רבנים ופוסקי הלכה מהשורה הראשונה בעולם היהודי התייצבו מול המצלמה לגינוי חריף של העלייה להר הבית ותקפו במילים קשות את הפוליטיקאים שעולים להר הבית.

הרבנים נגד העלייה להר הבית צילום: באדיבות המצלם

מי שפנה לרבנים וביקש את התיעוד החריג, הוא ראש העיר ירושלים משה ליאון שעשה זאת לבקשת גורמי ביטחון שביקשו ממנו לגייס את ההנהגה הדתית להעברת מסר ברור בנוגע לסוגיית העליה להר הבית. שניים מהרבנים הם הרבנים החשובים ביותר בעיר העתיקה, ולהחלטתם להתייצב מול המצלמה יש תוקף חד משמעי ומשמעות ציבורית נרחבת.

זקן הפוסקים בישראל הגאון רבי אביגדור נבנצל, רבה של העיר העתיקה בירושלים, השמיע דברים נחרצים ואמר כי "כל גדולי הרבנים חתמו לא לעלות להר הבית. זהו איסור חמור להיכנס להר הבית"

הראשון לציון הגאון רבי יצחק יוסף פנה בקריאה לאומות העולם וביקש להבהיר כי לרוב הציבור אין קשר לפרובוקציות הללו. "אני קורא לאומות העולם, אל תראו את אותם שרי ממשלה כמי שמייצגים את עם ישראל. הם לא מייצגים את עם ישראל. רוב ככל היהודים בארץ ישראל ובעולם לא עולים להר הבית. בבקשה תפעלו להרגעת הרוחות, כולנו מאמינים באל אחד ורוצים שלום בין העמים ואסור לתת לשוליים קיצוניים להוביל אותנו.

הגאון רבי שמואל בצלאל חבר מועצת חכמי התורה וראש ישיבת פורת יוסף בעיר העתיקה, גם הוא התבטא בנחרצות. "רוב פוסקי דורינו גדולי ישראל אוסרים את הדבר הזה, ואין לאף אחד ללכת לעלות להר הבית".

חבר מועצת גדולי התורה הגאון רבי דוד כהן ראש ישיבת חברון תקף את העולים וכינה אותם בריונים. "יש לנו חיוב מחאה, קרא דבר שאי אפשר לעבור עליו לסדר היום. הני בריוני (בריונים) כפשוטו שחילולו את המקדש בפרהסיה" אמר הגר"ד כהן.

"אנשים שכביכול מתעטפים באיצטלא (בחזות) של יראת שמיים שכל כולו חילול המקדש, חילול שם שמיים שאין כדוגמתו והולכים וגורמים לכך ללבות את היצרים ולגרום לכך שיתנכלו ויזיקו ליהודים אחרים, וחייבים למחות בהם מחאה נמרצת להתרחק מהם ולדעת שזה פסול וזה טרף".

הגאון רבי שמחה רבינוביץ, מגדולי הפוסקים ובעל ה'פסקי תשובות' אמר גם הוא דברים נחרצים ורמז על הפוליטיקאים שעולים להר הבית. "זה איסור חד משמעי שתקף לכולם. בווודאי שאנחנו צריכים לצאת בחובת מחאה על כל האלה שמזלזלים באיסור הזה, יהיו מי שיהיו כמה גדולים שיהיו וכמה מפורסמים שיהיו".

הר הבית משה ליאון

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 10 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}