ט"ז אלול התשפ"ד
19.09.2024
"ביהמ"ש מקל ראש"

במשטרה מתקוממים: אנחנו עוצרים שב"חים ובית המשפט משחרר

גורמים בכירים במשטרה: "בית המשפט נוטה להקל ראש ולשחרר אותם בתנאים מגוחכים בנסיבות של היעדר עבר פלילי או עבר בתחום השב"ח והוא מאפשר להם לכאורה להימלט מאימת הדין בעבור סכום של 5,000 ש"ח"

במשטרה מתקוממים: אנחנו עוצרים שב"חים ובית המשפט משחרר
תפיסת שוהים בלתי חוקיים צילום: דוברות המשטרה

במשטרה מותחים ביקורת חריפה על בתי המשפט, שנוטים לכאורה להקל ראש בשחרורם ממעצר של שוהים בלתי חוקיים שנתפסים בשטח ישראל. כך מפרסם אלון חכמון ב'מעריב'.

כך לדוגמא, אתמול בבית משפט השלום בתל אביב השופטת חן מאירוביץ', החליטה לשחרר ארבעה שב"חים שהועסקו במאפיה ללא היתר ואחד מהם ניסה להימלט מהם וחיפש מקום מסתור עד שנעצר.

השופטת אף הסתמכה בהחלטתה גם על החלטת בית המשפט המחוזי והשופטים מיכל אגמון גונן והשופט הבכיר ירון לוי, שהחליטו לאחרונה לדחות את עררים שהגישה המשטרה ולהורות על שחרור שב"חים בטענה לאכיפה בררנית והפליה לכאורה בין עצורים.

גורמים בכירים במשטרה מתקוממים על התופעה בשיחה עם 'מעריב': "הביקורת תופנה תמיד לעברינו אולם, בפועל גם במקרים רבים שאנחנו עוצרים שב"חים ואפילו גנבי רכב, בית המשפט נוטה להקל ראש ולשחרר אותם בתנאים מגוחכים בנסיבות של היעדר עבר פלילי או עבר בתחום השב"ח והוא מאפשר להם לכאורה להימלט מאימת הדין בעבור סכום של 5,000 ש"ח. אותו שב"ח יכול שלא לחזור בתחילת משפטו ואחרי שנה נמצא אותו בפשיטה אחרת ואולי באזור אחר. 

"אי אפשר להמשיך ולהשית על המשטרה לבצע את הסיכולים והחיפושים אחר שב"חים ואחר כך לשחרר אותם בקלות דעת. כשהמשטרה משחררת את השב"חים שהיא עוצרת היא עושה את זה אחרי בחינה ואינדיקציות שהתרחשו בשטח. אם שב"ח נמלט משוטרים או מנסה להסתתר אז הוא לא ישוחרר ובית המשפט לא יכול לעשות השוואות בין אירועים שונים. צריך במקרים כאלו ללכת עם מערכת הביטחון כי המשימה על כתפינו היא קלה וביטחון המדינה עולה על הכל", אומרים הגורמים במשטרה. 

משטרת ישראל שוהים בלתי חוקיים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}