ט"ז אלול התשפ"ד
19.09.2024
הבחירות בארה"ב

בשורה רעה לישראל: חברת הקונגרס האנטי-ישראלית ניצחה בפריימריז

אילהאן עומאר צפויה לנצח בבחירות בנובמבר את יריבתה הרפובליקנית, דליה אל-עקידי, שכינתה את עומאר תומכת חמאס

בשורה רעה לישראל: חברת הקונגרס האנטי-ישראלית ניצחה בפריימריז
גבעת הקפיטול צילום: pixabay

ארה"ב: חברת הקונגרס אילהאן עומאר ניצחה הלילה בפריימריז הדמוקרטיים, ותתמודד בנובמבר על כהונה נוספת בבית הנבחרים. 

היא נחשבת לחלק מ"הסקווד", קבוצה של חברי קונגרס אנטי ישראלים הכוללת אותה ואת אלכסנדריה אוקסיו-קורטז, קורי בוש, רשידה טליב, ג'מאל באומן, סאמר לי, אייאנה פרסלי וגרג קסר.

בפריימריז במחוז הבחירה החמישי של מינסוטה ניצחה עומאר את יריבה המתון דון סמואלס, לשעבר חבר מועצת העיר מינאפוליס, בפער של 56.2% מול 42.9%. 

בשנת 2012, היא קראה לישראל "מדינת אפרטהייד" אשר "הפנטה את העולם כדי שיתעלם מהפצצות אזרחים". באוגוסט 2019, אסרו ראש הממשלה ושר הפנים בישראל על כניסתה לישראל עקב תמיכתה בתנועת החרם על ישראל bds. לאחר ביקורת אושר מטעמים הומניטריים ביקור של טליב אצל סבתה בכפר בית עור אל-פוקא בתנאי שתכבד את החוק הישראלי ותימנע מתמיכה בחרם בעת הביקור, אך היא סרבה לתנאים.

המחוקקת המוסלמית, שנבחרה לראשונה לקונגרס ב-2018, צפויה לנצח בבחירות בנובמבר את יריבתה הרפובליקנית, דליה אל-עקידי. המועמדת הרפובליקנית היא עיתונאית ממוצא עיראקי, שהגדיר את עצמה כמוסלמית חילונית וכינתה את עומאר תומכת חמאס. 

ניצחונה של עומאר בפריימריז במינסוטה מגיע כשבוע אחרי ההפסד של חברת הקונגרס קורי בוש, גם היא מאגף האנטי-ישראל במפלגה, בפריימריז הדמוקרטיים במיזורי. בוש הפסידה לווסלי בל, מועמד מתון שנתמך בקמפיין על-ידי השדולה הפרו-ישראלית איפא"ק. 

אילהאן עומאר ארה"ב הקונגרס האמריקני המפלגה הדמוקרטית פריימריז

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}