י"ג אלול התשפ"ד
16.09.2024
כסף במקום ביטחון?

משרד הפנים יעביר עשרות מיליוני שקלים לרשויות המפונות בצפון

התקציב מיועד לתגבור הצרכים המוניציפאליים השוטפים של הרשויות המקומיות והתמודדותן עם מצבי החירום התכופים הלא צפויים וכן לאפשר לרשויות לנהל את הרשות בצורה המיטבית ביותר

משרד הפנים יעביר עשרות מיליוני שקלים לרשויות המפונות בצפון
השריפות בצפון צילום: דוד כהן, פלאש 90

במסגרת תוכנית הממשלה ל״מענים בטווח המיידי והקרוב וקידום מתווה רב שנתי לשיקום ופיתוח הצפון", משרד הפנים יעביר בימים הקרובים כ- 140 מיליון שקלי לישובים המפונים בצפון. 

במשרד הפנים אומרים, כי "האיום הביטחוני המיידי בגבול הצפוני, אשר מלווה אותנו בימים אלה והיעדר הוודאות מצריכים היערכות והתנהלות תקציבית אחרת וגדולה יותר כדי לספק מענים ותנאים נדרשים לצורכי השעה של האוכלוסייה, האיזור והישובים לרבות חיזוק החוסן הלאומי ושמירה על רציפות תפקודית של הרשויות המקומיות באופן שוטף.

"משכך נערך משרד הפנים עם תקציב נוסף כאשר כבר מתחילת המלחמה שם דגש על חיזוק הרשויות בצפון ומלווה באופן ישיר וצמוד את ראשי הרשויות החל מוועדת מנכ"לים שיזם מנכ"ל משרד הפנים רונן פרץ, שעסקה בתיאום מענים לתושבי הצפון מכל משרדי הממשלה הרלונטיים וכלה בהעברות תקציב רבות לסיוע עבור ציוד חירום, הקדמת מענקי איזון, מענקים בטחוניים ועוד. 

כאמור, בהתאם להחלטות הממשלה (1786 ו-1904) ובמסגרת התכנית "למענים בטווח המיידי והקרוב וקידום מתווה רב שנתי לשיקום ופיתוח הצפון" הוחלט על העברת 140 מלש"ח ל-12 רשויות מקומיות אשר פונו באופן מלא או חלקי: קריית שמונה, מטה אשר, הגליל העליון, מרום הגליל, מעלה יוסף, שלומי, מבואות החרמון, עג'ר, חורפיש, פסוטה, גוש חלב ומטולה כאשר חלוקת התקציב תעשה בהתאם לדירוג סוציואקונומי והיקפי האוכלוסייה ברשות המקומית.  

התקציב מיועד לתגבור הצרכים המוניציפאליים השוטפים של הרשויות המקומיות הנ"ל והתמודדותן עם מצבי החירום התכופים הלא צפויים וכן לאפשר לרשויות לנהל את הרשות בצורה המיטבית ביותר.

שר הפנים משה ארבל: "המשימה לחיזוק הצפון תוך שיתוף פעולה עם ראשי הרשויות מקודמת באמצעות התכנית לחיזוק קו העימות המייצרת מענה לישובים המפונים ותייצר עוגנים ברווחה, בדיור ובתעסוקה. משרד הפנים ימשיך להאבק למען תושבי קו העימות. לא נוותר על אף יישוב".

רונן פרץ מנכ"ל משרד הפנים: "המלחמה בצפון נוגעת בכולנו ועלינו כממשלה להיערך בהתאם ולדאוג למענה מיידי לתקציב השוטף של הרשות המקומית, תוך שמירה על רציפות תפקודית לצורך מתן שירות טוב יותר לתושב בקצה. התקציב שיועבר בימים הקרובים הוא אחד מהמענים הרבים לישובים שפונו באופן מלא או חלקי ואני מקווה כי הוא יסייע לרשויות לחזור לתפקוד מלא עם חזרת התושבים המפונים לביתם. אנו כמשרד נמשיך לשמור על קשר הדוק ורציף עם ראשי הרשויות תוך חיזוקם כמובילי ההתחדשות של חבל הארץ הצפוני של מדינת ישראל".

משרד הפנים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}