ט"ז אלול התשפ"ד
19.09.2024
החשבון הוקפא

התביעה נגד הסנקציות האמריקאיות חושפת את הפגיעה הקשה בישראלים

כתב התביעה חושף את המצב הקשה אליו נקלעה משפחת בן חיים מנתיבות. אב המשפחה, יוסף, הוא אזרח אמריקני שעובד בעסק של אשתו, רעות בן חיים, שייסדה את "צו 9" ונענשה על ידי הממשל. נציג התובעים: הסנקציות מפרות זכויות חוקתיות של מרשיי

התביעה נגד הסנקציות האמריקאיות חושפת את הפגיעה הקשה בישראלים
נשיא ארה"ב ג'ו ביידן צילום: דוברות הבית הלבן

לראשונה, אתגור משפטי לעיצומים שממשלת ארה"ב הטילה על אזרחים ישראלים. בבית המשפט המחוזי של צפון טקסס הוגשה בשבוע שעבר תביעה נגד ממשלת ארה"ב, מטעם ארבעה ישראלים בעלי אזרחות אמריקנית שנפגעו מהסנקציות. בלב התביעה נאמר כי העיצומים מנוגדים לחוקה האמריקנית. לממשל יש 90 יום להגיב לתביעה.

התובעים הם מיכאל איסליי, מנכ"ל עמותת רגבים מאיר דויטש וארי אברמוביץ'. כתב התביעה מגולל לראשונה את סיפורו הקשה של יוסף בן חיים, בעלה של רעות בן חיים, מייסדת ומובילת המחאה של צו 9. לזוג שמונה ילדים, ובעקבות הענישה האמריקנית החד צדדית, מתקשים כיום לספק לילדיהם צרכי יום יום בסיסיים. כך פורסם ב״ישראל היום״.

"לתובע, יוסף בן חיים, אזרחות כפולה אמריקנית-ישראלית. הוא מתגורר דרך קבע בנתיבות, ישראל. יוסף הוא בעלה של רעות בן חיים, שהוטלו עליה סנקציות בשל מעורבותה בתנועת צו 9, והשתתפותה במחאות השלוות נגד העברת הסיוע ה'הומניטרי' לחמאס, ולשאר ארגוני הטרור בעַזָה״.

ליוסף ורעות שמונה ילדים, כולם קטינים. לרעות עסק קטן להדרכת טיולים ויוסף קיבל דרכו משכורת חודשית. ליוסף נגרם נזק משמעותי מהסנקציה שהוטלה על אשתו. חשבון הבנק שלה - כולל החשבון של העסק הקטן שלה - בישראל הוקפא. יוסף אינו מסוגל עוד לקבל משכורת ממעסיקו. 

"נוסף על כל זה, יוסף לא יכול לממן עסקאות חיוניות יומיומיות בסיסיות: מזון, חינוך, תרופות, מוצרי היגיינה (כלומר חיתולים וכו'), תשלומי משכנתא וכו'".

כתב התביעה נפרס על פני 92 עמודים, מסביר את הרקע לפעילות צו 9, מדגיש כי הארגון התנגד לפעולות אלימות, ומתאר את הנזק החמור שנגרם למי שהוטלו עליהם העיצומים על ידי הממשל. "הצו מהווה אפליה, ואכיפתו מפרה זכויות חוקתיות של האזרחים האמריקנים בארבע דרכים שונות", כותב עו"ד ג'רום מרכוס, הנמנה על הצוות המייצג את התובעים.

סנקציות ארה"ב צו 9

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}