ט"ז אלול התשפ"ד
19.09.2024
נתונים בלתי נתפסים

10,056 חיילים פצועים נקלטו באגף השיקום מ-7 באוקטובר

למעלה מ- 2,800 (28%) מבין הפצועים מתמודדים עם תגובות נפשיות כפציעתם העיקרית, בהן חרדה, דיכאון, פוסט טראומה, קשיי הסתגלות, קשיי תקשורת. 50 פצועים ופצועות קטועי גפיים. מנכ"ל משרד הביטחון האלוף במיל' אייל זמיר: "זוהי התמודדות חסרת תקדים, בהיקף שלא ידענו בעבר"

10,056 חיילים פצועים נקלטו באגף השיקום מ-7 באוקטובר
פעילות כוחות צה"ל ברצועת עזה צילום: דובר צה"ל

מנכ"ל משרד הביטחון, אלוף (מיל') אייל זמיר, כינס את הנהלת משרד הביטחון לדיון מיוחד באסטרטגיית הקליטה והטיפול באלפי הפצועים ממלחמת 'חרבות ברזל', לצד המשך הטיפול ב- 62 אלף נכי צה"ל ומערכת הביטחון ממלחמות קודמות.

על פי נתוני אגף השיקום, בכל חודש נקלטים למעלה מ-1,000 פצועים חדשים מהלחימה הנמשכת. אליהם מתווספים כ- 530 פצועים ממלחמות עבר. מבין 10,056 פצועי ופצועות "חרבות ברזל" 35% מלינים על תגובה נפשית או פוסט טראומה, ו- 37% מתמודדים עם פציעות בגפיים. 68% מהם חיילי מילואים, מרביתם צעירים מהם 51% בני 18-30 ו- 31% בני 30-40.

למעלה מ- 2,800 (28%) מבין הפצועים מתמודדים עם תגובות נפשיות כפציעתם העיקרית, בהן חרדה, דיכאון, פוסט טראומה, קשיי הסתגלות, קשיי תקשורת. ואילו למעלה מ- 3,700 מתמודדים עם פציעות בגפיים, 192 פגועי ראש, 168 מתמודדים עם פגיעות עיניים, 690 מתמודדים עם פגיעות בעמוד השדרה, 50 פצועים ופצועות קטועי גפיים שמטופלים באגף.

לאור הגידול המתמשך בהיקף הפצועים, הנהלת משרד הביטחון התכנסה השבוע לדיון מיוחד באסטרטגיית הקליטה והטיפול בפצועים. הדיון התקיים ב'חווה של דני' במושב סתריה, אחת מ-10 חוות שיקומיות שמשרד הביטחון מפעיל לטיפול בנכי צה"ל המתמודדים עם תגובות נפשיות.

סמנכ"ל וראש אגף השיקום, לימור לוריא הציגה בפני הנהלת המשרד את הנתונים ואת המענה הטיפולי המיידי שמוענק לפצועים בעשרת החודשים האחרונים, לצד התכנון קדימה ודרכי ההתמודדות לקליטת הפצועים בעתיד. עוד ציינה כי על פי תחזית אגף השיקום עד שנת 2030 עתידים להיות מטופלים באגף 100 אלף נכי צה"ל, כאשר 50% מהם יתמודדו עם פגיעות נפשות. 

מנכ"ל משרד הביטחון האלוף במיל' אייל זמיר: "אגף השיקום נמצא בחזית העשייה של משרד הביטחון במלחמה. זוהי התמודדות חסרת תקדים, בהיקף שלא ידענו בעבר. לצד השינויים הרבים שביצענו מ-7 באוקטובר, שאפשרו את קליטתם המהירה של יותר מ-10 אלפים פצועים, התחזיות שלנו, בדגש על המתמודדים עם פוסט טראומה, מחייבות התגייסות מיידית של כל גופי המדינה ומשאביה. ככל שנגיב מהר, נצליח להחזיר יותר פצועים למסלול החיים".

צה"ל אגף השיקום במשרד הביטחון משרד הביטחון מלחמת חרבות ברזל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 8 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}