י"ז אלול התשפ"ד
20.09.2024
"נלחמים בשבע זירות"

מפקד בסיס רמת דוד: "היערכות הטייסות - התקפית ממה שמנסים לצייר"

מפקד בסיס רמת דוד, אל"מ א', התייחס להיערכות חיל האוויר לתגובה האיראנית ואמר כי "אנחנו גם באוויר וגם בקרקע בכוננויות - גם מתוך הנחה שנסראללה מסתכל עלינו"

מפקד בסיס רמת דוד: "היערכות הטייסות - התקפית ממה שמנסים לצייר"
מטוס חיל האוויר צילום: דובר צה"ל

מפקד בסיס רמת דוד, אל"מ א', התייחס הבוקר בריאיון ל"כאן רשת ב'" להיערכות בחיל האוויר לקראת התגובה הצפויה מצד איראן וחיזבאללה לחיסול הבכירים. א' טען כי "ההיערכות שבה אנחנו שמים את הטייסות היא כזאת שהיא אולי הרבה יותר התקפית ממה שמנסים לצייר. אנחנו נערכים חזק והאחריות שלי היא שיהיה מאוד קשה לעצור אותנו". 

עוד הוסיף: "אני יכול להבטיח שאפילו מילימטר לא נפגע במוכנות שלנו ללכת קדימה, לתקוף ולהיות שם צעד לפני, אלא להיפך - אנחנו בדרך כלל מצליחים להיות קצת לפני באופן ההיערכות שלנו". 

עוד אמר: "אנחנו גם באוויר וגם בקרקע בכוננויות, גם מתוך הנחה שנסראללה מסתכל ורוצה לדעת אולי איפה אנחנו נמצאים, אנחנו מנסים להיות במקומות שהוא פחות צופה".

כשנשאל מה התרחיש שאליו צה"ל מתכונן, השיב: "אשתדל להיות צנוע ולא לנסות לדמיין כאילו אני יודע בדיוק מה הולך לקרות. יכולים להזין אותי במידע ויש חיבור מעולה עם המודיעין והפיקודים, אבל אנחנו משתדלים להכין לעצמנו עוד איומים פוטנציאלים ומקומות שאנחנו חושבים שאנחנו לא מספיק חזקים בהם. יש כרגע שבע זירות שיש בהן אויבים שמנסים להזיק לנו, שבהן אני אדרש להגן בשמיים".

"אנחנו נלחמים עכשיו ב-7 זירות, ומזה נגזרות משימות שקשורות גם לטייסות שלי ואני חייב להניח שגם אם עכשיו אני לא מקבל פקודה קונקרטית, אז נדרש ממני להכין ולחדד את זה", אמר. "אנחנו חלק לא גדול מתוך המטוסים והיכולות שעושים את התקיפות, הפטרולים ומשימות ההגנה והאיסוף. חלק מהם קיבל פקודה קונקרטית ואני עומד בכוננות".

עוד הוסיף אל"מ א': "אני יכול להרגיע את הציבור - אנחנו לא במצב המתנה, אנחנו במצב של כוננות בלתי פוסקת. אנחנו באמת שוברים את הראש ומכינים. מיטב האנרגיה, מיטב האנשים ומיטב המוחות מוצאים כל תורפה, כל איום פוטנציאלי, כל מקום שממנו אנחנו חושבים או יודעים או מנחשים שנידרש לשים בו התקפה והגנה. אני בטוח שאנחנו לא חפים מטעויות, ואנחנו מחפשים את הטעויות האלה כל הזמן".

בסיס רמת דוד חיל האוויר איראן מלחמת חרבות ברזל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}