י"ז אלול התשפ"ד
20.09.2024
ארגון הביטחון חשף

כמעט עשר שנות מאסר לנאצי שהסית לרצח יהודים

ניאו-נאצי נידון לכמעט עשר שנות מאסר לאחר שפרסם חומר אנטישמי מקבוצת טרור אסורה בבריטניה. המידע למשטרה הגיע מארגון הביטחון היהודי של בריטניה CST. הארגון הודה למשטרה על החקירה שהובילה למעצר

כמעט עשר שנות מאסר לנאצי שהסית לרצח יהודים
משטרת בריטניה צילום: שאטרסטוק

ניאו-נאצי מוויילס נידון לכמעט 10 שנות מאסר לאחר מידע שהגיע למשטרה מארגון הביטחון CST האחראי על הביטחון של הקהילות היהודיות בבריטניה. 

הנאשם גארת ווייט, בן 47, נידון ל-9 שנים ו-9 חודשים בגין ארבע עבירות של הפצת פרסום טרור, לאחר שפרסם מסמך של "מבצע טיהור אתני", כולל שני מסמכי אסטרטגיה ניאו-נאציים ועותק של הספר 'מיין קאמפף' שכתב היטלר ימ"ש, הוא גם התרברב שבעיר הולדתו יש "97% אנשים לבנים".

ארגון ה-CST, שהיה הראשון לגלות את ווייט במשטרה, הביע את "הערכה עמוקה ליחידת המשטרה ללוחמה בטרור בבריטניה".

"ווייט הגיע לתשומת הלב של ארגון CST לראשונה מכמה סיבות", אמרו בארגון, "פרסום חומר מקבוצת הטרור הימין הקיצונית שנאסרה בבריטניה, National Action, ועל פרסום תוכן קיצוני, אנטישמי, גזעני ולעתים קרובות אלים".

מפקדת המשטרה לינה וויליאמס, ראש  היחידה ללוחמה בטרור בווילס, אמרה: "אנו מברכים על גזר הדין שניתן על ידי בית המשפט. זהו סיכום של חקירה מפורטת, יסודית ומורכבת שהתנהלה במשך חודשים רבים על ידי שוטרים בסיוע עמיתים ממקומות נוספים".

משטרת הלוחמה בטרור חשפה ראיות נוספות לקיצוניות של ווייט. ווייט הורשע גם בשתי עבירות של החזקת מסמך המכיל מידע מהסוג שעלול "לסייע לאדם לבצע או להכין מעשה טרור".

בריטניה אנטישמיות נאצי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}