י"ז אלול התשפ"ד
20.09.2024
מצפים לנורמליזציה

ארה"ב הסירה את ההגבלות על מכירת פצצות לסעודיה, והקשר הישראלי

הסרת איסור הנשק משנת 2021 משקפת את התפקיד המרכזי של ערב הסעודית במדיניות ביידן במזרח התיכון. הבית הלבן זקוק לעזרתה של ריאד לדחוף להפסקת האש במלחמה עם עזה, ומנסה לתווך הסכם נורמליזציה בין ישראל וסעודיה

ארה"ב הסירה את ההגבלות על מכירת פצצות לסעודיה, והקשר הישראלי
הסעודים חוששים מאיראן: טיל איראני צילום: צילום מסך

ממשל ביידן ישלח לערב הסעודית משלוחי פצצות בשווי של יותר מ-750 מיליון דולר בחודשים הקרובים, המשלוחים יכללו 3,000 פצצות בקוטר קטן ו-7,500 פצצות גדולות, שהיו בהמתנה מאז שהנשיא ביידן עצר את המשלוחים ב-2021 בגלל המלחמה של ערב הסעודית בתימן.

הבית הלבן זקוק לעזרתה של ריאד לדחוף להפסקת האש במלחמה עם עזה, ומנסה לתווך הסכם נורמליזציה בין ישראל וסעודיה, קול משפיע בעולם האסלאמי.

גורמים רשמיים סעודים לחצו על ארה"ב לחדש את מכירת הנשק מאז שביידן עצר את המשלוחים כדי לסלול את הדרך להפסקת אש ב-2022 במלחמתה של ריאד נגד המורדים החות'ים בתימן.

ג'ון אלתרמן, סגן נשיא בכיר במרכז למחקרים אסטרטגיים ובינלאומיים בוושינגטון אמר שהסיבה העיקרית להסרת איסור הנשק "היא לתגמל את סעודיה על תמיכתה בנושאי ביטחון אזוריים, ורצון להביא לנורמליזציה עם ישראל".

כלי הנשק יגדילו את יכולתו של חיל האוויר הסעודי לבצע תקיפות אוויריות מדויקות ממטוסי הקרב שלהם מתוצרת ארה"ב, מטוסים יימכרו לממלכה בשנים הקרובות, כך אמרו גורמים אמריקאים.

סעודיה ארצות הברית המורדים החות'ים איראן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}