י"ז אלול התשפ"ד
20.09.2024
"ההזדמנות האחרונה"

לקראת הפסגה בדוחא: ארה"ב צפויה להציג מתווה חדש

הממשל האמריקני מתכוון להגיש בפסגה שתיערך בדוחא מחר מתווה חדש לעסקת חטופים. בכירי הממשל עוסקים בימים האחרונים בלחץ מאסיבי על הצדדים להגיע לעסקה

לקראת הפסגה בדוחא: ארה"ב צפויה להציג מתווה חדש
נתניהו וביידן בישראל צילום: דוברות הבית הלבן

הממשל האמריקני מתכוון להגיש בפסגה שתיערך מחר בדוחא מתווה חדש לעסקת חטופים, ולהפעיל לחצים כבדים על הצדדים לאשר מיידית את עקרונות המתווה - כך דווח ב"ידיעות אחרונות". 

האמריקנים סבורים כי מדובר בפסגת "ההזדמנות האחרונה" - ומפעילים בימים האחרונים לחץ מאסיבי על הצדדים להגיע להסכם. טרם ברור ביינתים מה כולל המתווה החדש. 

אתמול הניו יורק טיימס חשף כי ראש הממשלה נתניהו הוסיף תנאים חדשים לדרישותיה של ישראל, לצד תוספות שמנהלי המשא ומתן מטמעו חוששים שיצרו מכשולים בדרך לעסקה. 

מסמכים שטרם פורסמו עד כה ונחשפו על ידי הניו יורק טיימס, מפרטים את עמדות המשא ומתן של ישראל. ישראל העבירה בסוף יולי רשימה של דרישות חדשות למתווכים שהוסיפו תנאים פחות גמישים ביחס לעקרונות שקבעה בסוף מאי.

בין היתר, המסמך האחרון שהוצג למתווכים זמן קצר לפני הפסגה ברומא ב-28 ביולי, הציע שכוחות ישראליים יישארו בשליטה בגבול הדרומי של עזה, פרט שלא נכלל בהצעת ישראל במאי. המסמך גם הראה פחות גמישות לגבי מתן אפשרות לעקורים פלסטינים לחזור לבתיהם בצפון עזה לאחר שהלחימה תופסק.

עסקת חטופים מלחמת חרבות ברזל ממשל ביידן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}