י"ז אלול התשפ"ד
20.09.2024
ברקע האיומים

ארה"ב מאשרת מכירת נשק בסך 20 מיליארד דולר לישראל

מזכיר המדינה האמריקני אנתוני בלינקן אישר מכירת נשק לישראל בסך של כעשרים מיליארד דולר. החבילה כוללת מטוסי קרב לצד ציוד צבאי נוסף. האמריקנים מסרו כי "זה חיוני לאינטרסים הלאומיים של ארה"ב לסייע לישראל"

ארה"ב מאשרת מכירת נשק בסך 20 מיליארד דולר לישראל
ציוד צבאי לצה"ל שנחת בישראל צילום: דוברות משרד הביטחון

מזכיר המדינה האמריקני אנתוני בלינקן אישר הסכם מכירה לישראל של מטוסי קרב וציוד צבאי אחר בשווי של למעלה מ-20 מיליארד דולר, כך מסר הפנטגון.

בהצהרה, הפנטגון אמר כי בלינקן אישר מכירה של מטוסי F-15 וציוד בשווי של כמעט 19 מיליארד דולר. הוא גם אישר מכירה של מחסניות טנקים בשווי של כ-774 מיליון דולר וכלי רכב צבאיים בשווי 583 מיליון דולר. 

הנשק לא צפוי להגיע לישראל בזמן הקרוב, ומדובר בחוזים שייקח שנים ליישם. הרבה ממה שנמכר נועד לעזור לישראל להגביר את היכולת הצבאית שלה בטווח הארוך.

"ארה"ב מחויבת לביטחון ישראל, וזה חיוני לאינטרסים הלאומיים של ארה"ב לסייע לישראל לפתח ולשמור על יכולת הגנה עצמית חזקה ומוכנה. מכירה מוצעת זו עולה בקנה אחד עם יעדים אלו", אמר משרד החוץ האמריקני בהודעה על המכירה.

ממשל ביידן נאלץ לאזן את תמיכתו הצבאית המתמשכת בישראל עם מספר הולך וגדל של קריאות ממחוקקים ומהציבור האמריקני לרסן את התמיכה הצבאית, בשל ההרוגים הרבים בעזה.

ארצות הברית אמל''ח מלחמת חרבות ברזל אנטוני בלינקן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}