י"ז אלול התשפ"ד
20.09.2024
דאגה בישראל

איראן במירוץ לפתח טילים עם ראשי נפץ גרעיניים

איראן משלימה באופן פעיל את תוכנית הנשק הגרעיני שלה על ידי המשך מספר פרויקטים בו-זמנית, כולל העשרה בריכוז גבוה, ייצור חומרי נפץ גרעיניים ופיתוח טילים המסוגלים לשאת ראשי נפץ גרעיניים

איראן במירוץ לפתח טילים עם ראשי נפץ גרעיניים
מתקן גרעיני איראני צילום: Iran international

דיווח בערוץ האופוזיציוני 'איראן אינטרנשיונל': איראן פועלת בחשאי להתקדם לעבר פיתוח נשק גרעיני, ולראשונה מאז 20 שנה נערכת לפתח מתקן נפץ - מרכיב הכרחי לפצצה.

שלושה מקורות שונים סיפרו כי איראן פועלת לחדש את "קבוצת הנשק" באמצעות ארגון מחדש של "הארגון לפיתוח ומחקר הגנתיים" (SPND), השארתו בתפקיד של מוחמד אסלאמי, ראש הארגון האיראני לאנרגיה אטומית וכן חידוש ניסויים לייצר יוזמי פצצות גרעיניות. 

בדיווח מצוטט הערכת המודיעין האמריקני, שבמשך שנים נכתב בה כי "איראן אינה פועלת לפתח מתקן נפץ", אך בהערכה שפורסמה ביולי המשפט הזה הושמט ממנה, ונכתב: "איראן מבצעת פעולות לשפר את עמדתה לפתח מתקן נפץ, אם תבחר לעשות זאת".

המידע שהגיע לאחרונה מראה כי איראן הגבירה את צעדיה להשלמת מחזור הייצור של נשק גרעיני, כולל העשרה בריכוז גבוה, ייצור חומרי נפץ גרעיניים ופיתוח טילים המסוגלים לשאת ראשי נפץ גרעיניים.

דיפלומט מערבי אמר לערוץ כי פעילותה הגרעינית של איראן עוררו דאגה בארצות הברית, ישראל ומדינות באירופה.

לאחר חיסול איסמעיל הנייה, איראן איבדה את ההרתעה, שהתבססה על כוחות פרוקסי, וחמינאי מודע לכך. ייתכן שזה מה שהוביל את איראן למצוא אמצעי הרתעה אחר.

מלחמת חרבות ברזל איראן נשק גרעיני

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}