י"ז אלול התשפ"ד
20.09.2024
היום השלישי

שריפת הענק בבירה נמשכת - אלפים פונו: "התרחיש הקשה והמסוכן ביותר"

השריפות הגדולות סמוך לאתונה ממשיכות לבעור, בעוד האזור נכנס ליומה השלישי של השריפה שנחשבת לאחת הגדולות בשנים האחרונות. נשיא הפדרציה של לוחמי האש ביוון: "השריפה היא בלתי נשלטת ואגרסיבית ביותר"

שריפת הענק בבירה נמשכת - אלפים פונו: "התרחיש הקשה והמסוכן ביותר"
אילוסטרציה צילום: freepik

הרשויות היווניות ממשיכות להילחם בשריפות הנרחבות שפרצו השבוע בפאתי אתונה, בעוד גורמים רשמיים בוחנים את הנזק שנגרם כתוצאה מהאסון שאילץ פינוי המוני והרג לפחות אדם אחד.

היום הוא היום השלישי של אחת השריפות הקשות ביותר בשנים האחרונות. "ארבעים שעות לאחר פרוץ השריפה המסוכנת ביותר הזו, אנו יכולים לומר כעת שאין חזית פעילה, רק נקודות חמות מפוזרות", אמר שר משבר האקלים וההגנה אזרחית של יוון, ואסיליס קיקיליאס.

יותר מ-700 כבאים, מטוסי מים, יחידות קומנדו, משטרה, צבא, עובדי שירות היערות ומתנדבים, סייעו בכיבוי השריפות. "הם נלחמו בשריפה בצפון מזרח אטיקה במאמץ על אנושי", הוסיף קיקיליאס. 

"אנחנו לא מדברים על שריפה פשוטה שפשוט יצאה משליטה. אנחנו מדברים על התרחיש הקשה והמסוכן ביותר". בזמן שהשריפות פרצו באזור הכפרי, הורו גורמים רשמיים לאלפי אנשים להתפנות, כולל משלושה בתי חולים, שני מנזרים ומבית ילדים. 

יותר מ-30 התראות חירום נשלחו לתושבי הפרברים הצפוניים של הבירה אתונה והורו להם לברוח. שירותי הצלה משש מדינות לפחות סיפקו תמיכה לאחר שאתונה ביקשה סיוע באמצעות מנגנון ההגנה האזרחית האירופי.

נשיא הפדרציה של לוחמי האש ביוון אמר כי "השריפה היא בלתי נשלטת ואגרסיבית ביותר. היא כל הזמן משנה כיוון וזה יוצר בעיות, הן עבור כוחות היבשה והן עבור הכוחות באוויר".

יוון שריפה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}