י"ז אלול התשפ"ד
20.09.2024
דריכות לקראת הפסגה

הסיבה שאיראן לא תקפה עדיין, עיכוב בהגעת בלינקן לישראל, והמסר של המתווכות

בישראל מעריכים שאיראן עדיין לא תקפה כי לא השלימה את ההיערכות עם חיזבאללה. האמריקנים העבירו מסר לישראל לגבי הגעת בלינקן: "בינתיים לא יגיע, כי אם תותקפו כשהוא בארץ ניאלץ להגיב"

הסיבה שאיראן לא תקפה עדיין, עיכוב בהגעת בלינקן לישראל, והמסר של המתווכות
תרגיל צבאי צילום: דובר צה"ל

הדעה הרווחת בקרב גורמי הביטחון היא שהסיבה לכך שאיראן טרם תקפה, היא בשל העובדה שטרם הושלמה ההיערכות המשותפת בין איראן לחיזבאללה לגבי אופי התקיפה נגד ישראל כך דווח ב'כאן 11'. 

כזכור, הערכות המודיעין של המערב ושל ישראל השתנו כמה פעמים בשבוע האחרון בשאלה מתי וכיצד יתקוף הציר השיעי בתגובה לחיסוליהם של בכיר חיזבאללה ושל ראש הלשכה המדינית של חמאס.

על רקע הדברים הללו, שר החוץ האמריקני, אנתוני בלינקן, שאמור היה להגיע לישראל, אך גורם ישראלי אמר ל'כאן חדשות', כי ארצות הברית העבירה מסר שלפיו בלינקן  מחכה לראות אם איראן תגיב, ואז יחליט אם לבוא. זאת, מחשש שתקיפה תאלץ את ארה"ב להגיב בעוד הוא שוהה בישראל.הציר האיראני אמר היום כי הוא יתקוף ישירות את ישראל אם השיחות יסתיימו בכישלון. מה שעשוי לעודד את סינוואר להכשיל את השיחות כדי להגביר את הסיכוי למלחמה אזורית.

חבר הפרלמנט מטעם חיזבאללה כינה את הפסגה הצפויה, שבה ינסו להגיע לעסקה לשחרור חטופים והפסקת אש, "פטפוטים חסרי חשיבות".

רועי קיס דיווח בכאן חדשות, כי המתווך האמריקני, עמוס הוכשטיין, יצטרף לרכבת האווירית של בכירים אמריקנים שמגיעים לאזור במטרה לעכב את תגובת חיזבאללה. הוכשטיין יגיע מחר לביירות, בירת לבנון, וייפגש עם בכירי הממשל בניסיון להרגיע את הרוחות.

גורמים דיפלומטיים מעריכים כי אין קשר בין תגובה של איראן על חיסולו של איסמעיל הנייה לשיחות שיתנהלו כדי להשיג הפסקת אש ועסקת חטופים ברצועת עזה. רשת CNN ציטטה אחד מהם: "שיחות להפסקת אש לא ימנעו מטהראן להגיב על חיסול הנייה".

בישראל לא בונים על דחייה בתגובה האיראנית, או של חיזבאללה, שר הביטחון יואב גלנט ביקר היום באחד מבסיסי המודיעין של אמ"ן בצפון הארץ, משם נוהל מבצע חיסולו של המפקד הצבאי הבכיר ביותר בחיזבאללה פואד שוכר עליו ישראל כן לקחה אחריות בניגוד לחיסול של הנייה.

סגן ראש המועצה המבצעת בחיזבאללה עלי דעמוש אמר: "התגובה על חיסול פואד שוכר ואיסמאעיל הנייה תגיע והיא בלתי נמנעת אפילו רק באמצעות האיום לתגובה, חיזבאללה הצליח להכניס את הציונים למצב של תשישות, פחד ופאניקה. מה שחיזבאללה עושה בימים אלה הוא מכה פסיכולוגית מסוכנת לישראל".

חמאס מלחמת חרבות ברזל חיזבאללה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}