ט"ז אלול התשפ"ד
19.09.2024
"לא נשתוק"

ביידן הבטיח במכתב לאיתן בן ה-9: "ארצות הברית עומדת לצד ישראל"

איתן רוזנטל בן ה-9 מטקסס, הופתע לקבל מכתב מנשיא ארה"ב ג'ו ביידן, שהבטיח לו: "ארצות הברית עומדת לצד ישראל. נמשיך להבטיח שלישראל יהיה את מה שהיא צריכה כדי להגן על עצמה מפני טרור"

ביידן הבטיח במכתב לאיתן בן ה-9: "ארצות הברית עומדת לצד ישראל"
נשיא ארה"ב ג'ו ביידן צילום: דוברות הבית הלבן

נשיא ארה"ב, ג'ו ביידן הגיב למכתב שכתב לו תלמיד בן 9 מטקסס והבטיח לו שארה"ב תעמוד לצד ישראל.

התלמיד, איתן רוזנטל מיוסטון, טקסס, קיבל בשנת הלימודים הקודמת משימה בכיתה לכתוב מכתב למי שהוא מעוניין. איתן בחר לשלוח מכתב לנשיא ביידן, בבקשה לתמוך בישראל על רקע הטבח בשמחת תורה. 

אתמול (שני) נפתחה שנת הלימודים החדשה בבית ספרו של איתן ובכיתה חיכתה לו הפתעה - מכתב מהבית הלבן. 

Hagit Parienteמכתבו של הנשיא ביידן לילד בן ה-9צילום: Hagit Pariente

 

"עם ישראל עבר רגע של רוע צרוף ב-7 באוקטובר בו נרצחו יותר מ-1,300 אזרחים, בהם אמריקאים, על ידי ארגון הטרור חמאס", כתב ביידן לילד. "הדיווחים על הזוועות נצרבים על נפשנו.

הנשיא הוסיף: "עבור רבים ברחבי ארצות הברית, מתקפת הטרור של חמאס לא הייתה רק כואבת - היא הייתה אישית. היא העלתה מחדש זיכרונות איומים שהותירו אלפי שנים של אנטישמיות ורצח עם. וזה היה היום הקטלני ביותר ליהודים מאז השואה, אחד הפרקים הגרועים בהיסטוריה האנושית שהזכיר לכולנו ששתיקה היא שותפות".

"אני רוצה שתדע: אני לא אשתוק", הבטיח ביידן במכתב. "ארצות הברית עומדת לצד ישראל. נמשיך להבטיח שלישראל יהיה את מה שהיא צריכה כדי להגן על עצמה מפני טרור בהתאם למשפט ההומניטרי הבינלאומי. אני אקח את כל המשאבים כדי להבטיח את שחרור בני הערובה המוחזקים על ידי חמאס, כולל אחינו האמריקאים. אני גם אעשה הכל כדי להבטיח הגנה על אזרחים, לספק סיוע הומניטרי לפלסטינים חפים מפשע ולמנוע את התפשטות הסכסוך הזה ברחבי האזור. ואני אמשיך לפעול בתקיפות עם שותפים למען השלום ופתרון שתי המדינות, כך שהעם הישראלי והפלסטיני ייהנו שניהם מאמצעים שווים של ביטחון וכבוד".

Hagit Parienteמכתבו של הנשיא ביידן לילד בן ה-9צילום: Hagit Pariente

אימו של איתן, חגית פריינטה כתבה בפייסבוק: "שנה שעברה איתן בן ה-9 שלי קיבל משימה לכתוב מכתב והוא בחר לכתוב מכתב לנשיא ביידן וביקש ממנו לעזור למדינת ישראל במלחמה נגד חמאס. כשחזר אתמול לביה״ס חיכה לו מכתב חזרה מהבית הלבן שבו הובטח לו שארה"ב תעמוד לצד ישראל".

לחדשות 12 סיפרה האם: "איתן התרגש ורץ אליי. הוא אמר לי - 'קיבלתי מכתב מהבית הלבן. נשיא ארצות הברית הבטיח שהוא יעזור לישראל ולעם היהודי".

ג'ו ביידן ארה"ב

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}