י"ז אלול התשפ"ד
20.09.2024
גנבו רכבים

החות'ים השתלטו על משרד זכויות האדם של האו"ם ובזזו מסמכים

המורדים החות'ים, שלוחי איראן בתימן, הסתערו על משרדי האו"ם בצנעא, ובזזו מסמכים, רהיטים וכלי רכב. המשך לשורת פריצות ומהומות שנקטו המורדים נגד ארגונים בינלאומיים הפועלים בתימן

החות'ים השתלטו על משרד זכויות האדם של האו"ם ובזזו מסמכים
מורד חות'י בתימן צילום: דוברות החות'ים

המורדים החות'ים בתימן הסתערו על המטה של ​​משרד זכויות האדם של האו"ם בבירה צנעא, וגנבו מסמכים, רהיטים וכלי רכב, כך אמר ביום שלישי גורם בכיר באו"ם לסוכנות הידיעות AP.

ההתפרצות הייתה המהלך האחרון של החות'ים נגד אנשים העובדים עם האו"ם, סוכנויות סיוע ושגרירויות זרות. המורדים הנתמכים על ידי איראן תוקפים ספינות ברחבי הים האדום כנקמה על מלחמת ישראל חמאס ברצועת עזה.

המורדים השתלטו על שטחי משרד זכויות האדם של האו"ם בצנעא ב-3 באוגוסט, לאחר שאילצו את עובדי האו"ם התימנים למסור חפצים, כולל מסמכים, רהיטים וכלי רכב, כך אמר ראש מחלקת זכויות האדם של האו"ם וולקר טורק בהצהרה.

"כוחות אנסאר אללה חייבים לעזוב את המקום ולהחזיר את כל הנכסים והחפצים מיד", אמר טורק.

משרד זכויות האדם של האו"ם מסר שהוא השעה את פעילות המשרד בצנעא ובאזורים תימנים אחרים שנשלטים על ידי החות'ים אבל המשרד עדיין פועל בחלקי תימן שבשליטת הממשלה המוכרת במערב.

ביוני האחרון עצרו החות'ים יותר מ-60 אנשים שעבדו עם האו"ם ועם ארגונים לא ממשלתיים אחרים בטענה כי הם מרגלים, כך לפי משרד זכויות האדם של האו"ם.

המורדים החות'ים מלחמת חרבות ברזל האו"ם תימן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}