י"ז אלול התשפ"ד
20.09.2024
שני מקרי מוות

חשש מריקול ענק: עשרות מיליוני כריות אוויר מסוכנות

לפי הפרסומים של ה-NHTSA, מאז 2007 תועדו בארצות הברית ובקנדה שבעה מקרים של פציעה בגלל מקרים קיצוניים בהם חלק ממנגנון הניפוח של כרית האוויר התפוצץ

חשש מריקול ענק: עשרות מיליוני כריות אוויר מסוכנות
חשש לכשל ב-51 מיליון כריות אוויר ברכב צילום: ZF

ארגון הבטיחות האמריקאי הממשלתי, ה-NHTSA נערך להכרזה על דרישה לריקול ללא פחות מ-51 מיליון  כלי רכב. הריקול עצמו נוגע לפגם אפשרי במנגנוני הניפוח של כריות אוויר מתוצרת שתי יצרניות חלפים: דלפיי ו ARC.

לפי ה-NHTSA, במקרים קיצוניים חלק ממנגנון הניפוח של כרית האוויר עלול להתפוצץ בשעת תאונה, מה שעלול להרוג את מי שיושב לפני כרית האוויר. לפי הפרסומים של ה-NHTSA, מאז 2007 תועדו בארצות הברית ובקנדה שבעה מקרים של פציעה כתוצאה מפגיעה ממנגנון כרית האוויר פגום ועוד שני מקרי מוות. לפי עיקרי החקירה של ה NHTSA, הבעיה טמונה בהלחמה של אחד החלקים שמותקנים במנגנון הניפוח של כרית האוויר, מה שעלול לגרום כאמור לפיצוץ מוגבר של המנגנון.

הפרסומים בארצות הברית מספרים כי לפי ה NHTSA "רובם המכריע של המנגנונים לא יפגעו ולא יתפוצצו במהלך פתיחת כרית האוויר, אך עם זאת, בהתבסס על ראיות המקשרות בין מקרים שהיו בעבר אשר נוגעים לאותו ריתוך של חלק, כל החלקים נמצאים בסיכון מסוים".

רשימת יצרני הרכב שמשתמשים בחלקים הללו עדיין אינה מלאה, אבל לפי פרסומים בארצות הברית, ייתכן שהחלק הבעייתי מותקן בין היתר ברכבי פורשה, סטלאנטיס, מזראטי, יונדאי וקיה.

 

 

 

 

 

ריקול כריות אוויר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}