י"ז אלול התשפ"ד
20.09.2024
"הכלכלה מתפקדת טוב"

נתניהו על הורדת הדירוג: "תולדה של המלחמה, יעלה שוב כשננצח"

נתניהו התייחס להורדת דירוג האשראי של ישראל על ידי חברת פיץ' ובהודעת מטעם לשכתו הסבירו כי הירידה היא בגלל המלחמה. "הדירוג יעלה שוב כשננצח - ואנו אכן ננצח", נמסר

נתניהו על הורדת הדירוג: "תולדה של המלחמה, יעלה שוב כשננצח"
ראש הממשלה בנימין נתניהו במלחאה צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

בלשכת ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחסו בצהריים (שלישי) להורדת דירוג האשראי על ידי חברת דירוג האשראי הבינלאומית פיץ' (Ratings Fitch) והותירו את הרושם כי אינם מתרגשים יתר על המידה מכך.

"הכלכלה הישראלית איתנה ומתפקדת היטב. הורדת הדירוג הינה תולדה של התמודדות ישראל עם מלחמה רב-זירתית שנכפתה עליה. הדירוג יעלה שוב כשננצח - ואנו אכן ננצח", נמסר.

כזכור, חברת דירוג האשראי הבינלאומית פיץ' (Ratings Fitch) הודיעה לפנות בוקר על הורדת דירוג האשראי של מדינת ישראל מרמה של A+ לרמה של A עם תחזית דירוג שלילית.

שר האוצר בצלאל סמוטריץ הגיב להורדת הדירוג ע"י חברת פיץ: "מדינת ישראל נמצאת בעיצומה של מלחמת קיום, הארוכה ביותר והיקרה ביותר בתולדותיה. מלחמה שמנוהלת במספר חזיתות במקביל ונמשכת כבר כמעט שנה. הורדת הדירוג בעקבות המלחמה והסיכונים הגיאופוליטיים שהיא מייצרת היא טבעית. כלכלת ישראל חזקה ואנו מנווטים אותה נכון ובאחריות. המדדים הכלכליים מצביעים על חוסנו של המשק ועל אמון גבוה שאנו זוכים לו בשווקים".

עוד אמר: "בע"ה אנחנו ננצח את המלחמה בכל החזיתות, נשיב את הביטחון ונעלה את המשק ממלחמה למסלול צמיחה. נעביר תקציב אחראי שימשיך לתמוך את כלל צרכי המלחמה בחזית ובעורף עד הניצחון, תוך שמירת מסגרות פיסקליות וקידום מנועי צמיחה. מהר מאוד גם דירוג האשראי ישוב לעלות".

מלחמת חרובת ברזל בנימין נתניהו פיץ' דירוג אשראי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}