י"ז אלול התשפ"ד
20.09.2024
מאות עלו

הר הבית: נתניהו הודיע כי אין שינוי בסטטוס קוו, בן גביר הודיע שיהודים ימשיכו להתפלל

בניגוד להלכה ולפסיקת הרבנות הראשית: למעלה מ-1,000 יהודית עלו להר הבית. השר בן גביר תועד לצד יהודית שמתפללים ומשתחווים ואמר כי "יש התקדמות גדולה". נתניהו הבהיר: "אין שינוי בסטטוס קוו". גפני: "נצטרך לבדוק אצל רבותינו האם אנחנו יכולים להיות שותפים עם בן גביר"

הר הבית: נתניהו הודיע כי אין שינוי בסטטוס קוו, בן גביר הודיע שיהודים ימשיכו להתפלל
השר בן גביר בהר הבית צילום: באדיבות המצלם

בניגוד להלכה ובניגוד לפסיקת הרבנות הראשית: מאות יהודית עלו היום (שלישי) להר הבית וקיימו שם טקסי תפילות והשתחוויה בניגדו לסטטוס קוו שהיה קבוע עד כה בהר הבית.

יהודית משתחווים בהר הבית צילום: אלקנה וולפסון

השר לביטחון לאומי עלה גם הוא להר יחד עם השר יצחק וסרלאוף ותועד לצד יהודים שמשתחווים ומתפללים בהר.

השר בן גביר לצד יהודים שמשתחווים בהר הבית צילום: לפי סעיף 27 א לחוק זכויות יוצרים
 
השר בן גביר אמר בהר הבית: "אנחנו בתשעה באב, הר הבית, באים לציין כאן את חורבן בית המקדש. אבל צריך גם להגיד ביושר: יש התקדמות מאוד גדולה כאן במשילות, בריבונות. תמונות של יהודים שמתפללים כאן. כמו שאמרתי: המדיניות שלנו היא לאפשר תפילה".

בן גביר הוסיף: "אני אומר דבר נוסף: אנחנו חייבים לנצח במלחמה הזאת. חייבים לנצח ולא ללכת לועידות בדוחא או בקהיר, אלא לנצח אותם, להוריד אותם על הברכיים - זה המסר. אנחנו יכולים לנצח את החמאס, להוריד אותו על הברכיים".

השר בן גביר בהר הבית צילום: ללא קרדיט

בלשכת ראש הממשלה דחו את דברי השר בן גביר כי יש שינוי בסטטוס קוו ומסרו: "קביעת המדיניות בהר הבית כפופה ישירות לממשלה ולעומד בראשה. אין מדיניות פרטית של שר כלשהו בהר הבית - לא של השר לביטחון לאומי ולא של שום שר אחר. כך היה תמיד בכל ממשלות ישראל. 

יהודית משתחווים בהר הבית צילום: לא ידוע

האירוע הבוקר בהר הבית הוא חריגה מהסטטוס-קוו. המדיניות של ישראל בהר הבית לא השתנתה - כך היה וכך יהיה", נמסר.

בלשכת בן גביר הגיבו: "מדיניות השר לביטחון לאומי היא לאפשר חופש פולחן ליהודים בכל מקום כולל בהר הבית, ויהודים ימשיכו לעשות זאת גם בעתיד. הר הבית הוא שטח ריבוני בבירתה של מדינת ישראל. אין חוק המתיר לנהוג באפלייה גזענית נגד יהודים בהר הבית, או בכל מקום אחר בישראל".

השר בן גביר והשר וסרלאוף בהר הבית צילום: ללא

יו"ר דגל התורה תקף בחריפות את השר בן גביר והודיע כי יתייעץ עם הרבנים על המשך השותפות עם השר בן גביר. "הפגיעה בקדושת הר הבית ובסטטוס קוו לא מעניינת את השר בן גביר שהולך נגד גדולי ישראל והרבנים הראשיים לדורותיהם. הנזק שהוא גורם לעם היהודי הוא גדול מנשוא והוא גורם גם לשנאת חינם ביום חורבן בית המקדש. אנחנו נצטרך לבדוק אצל רבותינו האם אנחנו יכולים להיות שותפים איתו ונבהיר זאת גם לראש הממשלה", מסר.

שר הדתות מיכאל מלכיאלי תקף: "חובת מחאה כנגד העולים להר הבית, וכבר פסקו גדולי הדורות ועמם הרבנים הראשיים לדורתיהם בדבר חומר איסור העליה להר הבית, מלבד איסורי כרת שמכשילים את הרבים, יש בזה גם התגרות מיותרת ולא אחראית באומות העולם, וזו גם הייתה דעתם של גדולי הרבנים הלאומים ובראשם הראי"ה קוק זצ"ל ובנו הגרצי"ה זצ"ל, שהתבטא כי אין מחזיקים את ריבנות ישראל בדרך של דילוג על איסור תורה".

 

 

הר הבית תשעה באב בנימין נתניהו איתמר בן גביר משה גפני מיכאל מלכיאלי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 11 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}