י"ז אלול התשפ"ד
20.09.2024
השכנים דיווחו למשטרה

זעזוע בקהילה היהודית: בן רצח את אביו החזן

חזן וזמר אופרה יהודי גרמני נהרג על ידי בנו. לטענת המשטרה הרצח אירע על רקע סכסוך משפחתי. השכנים היו עדים לעימות פיזי בין האב ובנו בבוקר ה-2 באוגוסט והתקשרו לדווח למשטרה שעצרה את הבן שנפצע קל בידו במהלך העימות עם אביו

זעזוע בקהילה היהודית: בן רצח את אביו החזן
ניקולה דוד צילום: צילום מסך

הקהילה היהודית במינכן פרסמה כי חזן וזמר אופרה נהרג בתחילת החודש על ידי בנו. האב, ניקולה דוד, נרצח על ידי בנו ב-2 באוגוסט, רצח שזעזע את הקהילה היהודית של מינכן. 

ניקולה דוד, בן 55, היה זמר אופרה וחזן בקהילה היהודית מאז 2014. מנהיג הקהילה תום קוצ'רה, ניהל את הלוויתו ב-7 באוגוסט. 

המשטרה מסרה כי השכנים היו עדים לעימות פיזי בין האב ובנו בבוקר ה-2 באוגוסט והתקשרו לדווח למשטרה, שעצרה את הבן במקום. ניקולה דוד הובהל לבית חולים מקומי, שם נפטר מפצעיו. על פי הדיווח, הבן נפצע קל בידו. אשתו של דוד ובנו הצעיר, לא נכחו בבית באותו הזמן.

הרצח אירע בבניין דירות ברובע האוניברסיטה של ​​אוגסבורג. לפי החקירה, בסביבות השעה 10:40 היה עימות פיזי בין הבן (28) לאביו, (55). הבן תקף את אביו עם סכין. תושבים שצפו באירוע הזעיקו את המשטרה. גורמים רשמיים לא מסרו את סיבת המריבה או על מערכת היחסים בין אב ובנו. השכנים אמרו כי שניהם היו ידידותיים ורגועים.

שרלוט קנובלוך, נשיאת הקהילה היהודית של מינכן ובוואריה עילית, צייצה ברשת X כי היא "המומה לחלוטין לגלות על הרג דוד, מותו מסמל אובדן כואב לקהילה היהודית במינכן", כתבה.

"המוזיקה היא זו שהחזיקה אותי", אמר דיוויד בראיון ב-2018. בהתייחסו לרבי נחמן מברסלב אמר "התורה היא שפת הלב. דברי תורה הם דברי הלב, ושירה היא שפת הנשמה. וזה מה ששמר אותי - ועכשיו אני מה שאני".

דוד סיפר כי התפילה היהודית האהובה עליו הייתה "השכבינו אבינו לשלום", לדבריו, זו הייתה אחת התפילות הראשונות שלמד תוך כדי היכרות עם יהדותו. "זו תפילה שאתה צריך להתפלל לפני שאתה הולך לישון כי אף אחד לא יודע אם הוא יתעורר, אנחנו צריכים להודות לאלוהים שאנחנו יכולים להתעורר כל בוקר".

גרמניה ברלין רצח

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 10 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}