י"ז אלול התשפ"ד
20.09.2024
לאלפי בני ישיבות בחו"ל

ראש הישיבה בשיחה: "החורבן שאנחנו עוברים מסייע להצטער על חורבן הבית"

מנהיג עולם הישיבות ראש הישיבה הגרמ"ה הירש מסר דברים שהועברו בשידור לבני חו"ל לרגל תשעה באב: "מנסים להרוס את ארץ ישראל, גם מבפנים. יהודים מנסים להרוס את התורה, ויש אנטישמיות בעולם כולו" | צפו בדבריו הנוקבים

ראש הישיבה בשיחה: "החורבן שאנחנו עוברים מסייע להצטער על חורבן הבית"
ראש הישיבה הגרמ"ה הירש אמש בקינות צילום: שוקי לרר

מנהיג עולם הישיבות ראש הישיבה הגרמ"ה הירש נשא דברים שהועברו בשידור לבני חו"ל לחיזוק בתשעה באב.

ראש הישיבה הקדיש את דבריו למצב הקשה שבה אנחנו נמצאים ואמר: "אנחנו חיים כעת בתקופה, שאינה חסרת תקדים. כלל ישראל במשך מאות ומאות השנים שלאחר בית הקדוש ולפני בית המקדש, היו לנו אתגרים מאותם סוג של היום".

הגרמ"ה הירש בדבריו צילום: באדיבות המצלם

"כולם נגדנו, אבל אנחנו חייבים לזכור עכשיו, כשיש ממש חשש שאנשים מנסים להרוס את ארץ ישראל, תקופה שבה מבפנים, העם שלנו, יהודים, מנסים להרוס את התורה, יש כמות אדירה של אנטישימיות בעולם כולו, כל העולם נגדנו, מה עלינו לחשוב בזמן הזה?, עלינו לדאוג לא לשכוח שכל זה הוא ריבונו של עולם! ריבונו של עולם עשה את כל זה כניסיון בשבילנו, שנבין שכל זה איכשהו לטובתינו כדי שנעשה תשובה, זה פשוט למה זה טוב לנו, לתשובה, אבל נזכור שזה בוודאי מהריבנו של עולם, וזה בוודאי איכשהו או אחר לטובתנו".

"אין ספק שהענין של התשובה הוא נקודה מאוד מאוד חשובה כאן במה שקורה. ועצם הדבר של הביטחון, כלומר להבין שהקדוש ברוך הוא עושה את כל זה לטובתינו, רבינו יונה מביא מפוסקים שזה בעצמו יכול להיות סיבה להצלחה, ויש לזכור זאת הרבה ולעבוד על הרעיון שהכל מהקדוש ברוך הוא".

בהמשך דבריו שאל ראש הישיבה "נשאלה השאלה איך אנחנו מאזנים את האבילות מהעבר עם הפחדים מההווה ותקווה לעתיד?, אני חושב שכאשר אנחנו חושבים על העבר, למרבה הצער, ההווה מקל על החשיבה של העבר, כי החורבן בהווה לא כל כך רחוק מזה, כשאנחנו רואים את האסון של החורבן כאן, אפשר לדמיין מה היה אז החורבן, ובמובן מסוים אז היה חורבן מיוחד יותר מכל, חורבן בית המקדש, עם כל התוצאות שבאים עם חורבן בית המקדש, שכינה נסתלקה מאתנו, בית המקדש חרב ובוטל התמיד ואין לנו לא כהן בעבודתו ולא לוי בדוכנו ולא ישראל במעמדו, אין את הסייעתא דשמיא של בית המקדש, בגלל החורבן כאן עכשיו ר"ל אנחנו יכולים לתאר לעצמנו מה עוד, ולהיפך, עלינו לחזק את עצמנו בביטחון של אחתחלא דגאולה". 

"אדרבה, מהמצב הזו אנו מחזקים את עצמנו, כאשר אנו עומדים מול הקדוש ברוך הוא, ומרבים להביא כבוד שמים, ובסופו של דבר את הגאולה השלימה במהרה בימינו. אמן".

הרב משה הלל הירש תשעה באב

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}