י"ז אלול התשפ"ד
20.09.2024
מבוי סתום

המתווכות במו"מ חשות כעס ותסכול; חיסול הנייה פגע במגעים

גורם בכיר באחת ממדינות ערב שמעורבת במגעים אמר כי חיסול איסמעיל הנייה בטהראן הפך את השלמת העסקה למשימה קשה מאוד. בראיית המתווכות, הנייה היה הכתובת ומי שנתן את ההסכמה בשם חמאס למתווה העסקה

המתווכות במו"מ חשות כעס ותסכול; חיסול הנייה פגע במגעים
הבניין שבו חוסל הנייה צילום: Iran International

רגע לפני סבב שיחות נוסף בניסיון להביא להסכם לשחרור חטופים, המתווכות הערביות בביקורת חריפה על הממשלה הישראלית והעומד בראשה. המתווכות חשות "תסכול" ו"כעס" כלפי הממשלה, כך דיווח רועי רועי קייס בכאן רשת ב.

יומיים לפני תחילת סבב המשא ומתן שהוגדר אולי כהזדמנות האחרונה, גורם בכיר באחת ממדינות ערב שמעורבת במגעים אמר לכאן חדשות כי ראש הממשלה בנימין נתניהו עשה טעות גדולה כשהחליט לחסל את מנהיג חמאס, איסמאעיל הניה, בטהראן.

לדברי הגורם הבכיר, החיסול הפך את השלמת העסקה למשימה קשה מאוד, הוביל להסלמת העימות לממדים נרחבים הרבה יותר וגרר את האזור כולו אליו. אותו גורם גם אמר כי הנייה, בראיית המתווכות, הנייה היה הכתובת ומי שנתן את ההסכמה בשם חמאס למתווה העסקה שהציג נשיא ארצות הברית ולכן נוצרה בעיה.

לטענת המתווכות, אלו הפצירו בממשלת נתניהו כמה פעמים לחדול מההסלמה, אך היא בחרה להמשיך בה, מאשים אותו גורם מאחת ממדינות ערב שמעורבת במגעים.

ראש הממשלה נתניהו מלחמת חרבות ברזל חמאס איסמעיל הנייה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}