י"ז אלול התשפ"ד
20.09.2024
בתקווה לבשורות טובות

לנוכח האיומים מאיראן: זו הוראת הפוסק הגרב"צ הכהן קוק

מחויבים בתפילה מדין זעקה: הוראת הפוסק הגאון רבי בן ציון הכהן קוק לנוכח האיומים מאיראן, אמירת תהילים ברב עם בליל תשעה באב. הפסק המלא וההסבר

לנוכח האיומים מאיראן: זו הוראת הפוסק הגרב"צ הכהן קוק
הגרב"צ קוק בשיחתו בליל ט' באב צילום: באדיבות המצלם

כמדי שנה, בליל תשעה באב הצטופפו רבים מתושבי מרכז פתח תקווה בבית המדרש אבי עזרי להתפלל במחיצתו של המרא דאתרא הגאון רבי בן ציון הכהן קוק ולשמוע מפיו את הקינה המסורתית בה הפוסק מעורר ברגש רב את הציבור בענייני החורבן ובחיזוק הנדרש.

לקראת סיום דרשת החיזוק, שנאמרה לאור נרות, הקדיש ראש בית הוראה הכללי דברים לחיזוק הרוחני הנדרש לנוכח המתיחות הביטחונית והאיומים הגוברים מאיראן ובאופן חריג הורה לקיים עצרת תפילה בליל תשעה באב.

הגרב"צ קוק בתהילים בליל ט' באב צילום: באדיבות המצלם
 
לפני שניגש לעמוד התפילה, ביאר הגרב"צ את הוראתו: ״אמנם במשנה ברורה בהלכות תשעה באב מבואר שבתשעה באב אין אומרים תהילים, ויש מקומות שאומרים רק אחר הצהריים, ויש מקומות שכלל לא אומרים, אך שמעתי ממורי ורבי מרן הגרי״ש אלישיב זצוק״ל שמותר לומר תהילים בדרך של תפילה ובקשה כפי שמתפללים את כל התפילות בתשעה באב.

"ואם כך הם פני הדברים בימי שגרה - על אחת כמה וכמה בימים אלו, בהם אנו מחויבים בתפילה מדין זעקה בשעת צרה ומלחמה, בוודאי שצריך גם לומר תהילים".

וכך במשך דקות ארוכות עבר הרב קוק לפני התיבה כשהציבור הרב אומרים אחריו בהתעוררות עצומה את מזמורי התהילים יג, פג, קמב וכן את פסוקי 'שמע קולינו' ותפילת 'אחינו בית ישראל' בתקווה לבשורות טובות בקרוב.

תשעה באב הרב בן ציון קוק הרב יוסף שלום אלישיב

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}