י"ז אלול התשפ"ד
20.09.2024
רוכשים עצמאות

בגלל העיכוב האמריקאי: ישראל תייצר בעצמה פצצות כבדות לחיל האוויר

לאחר שמשלוחי הנשק האמריקניים מתעכבים, ישראל תייצר בעצמה פצצות כבדות לחיל האוויר. המהלך נועד להתגבר על עיכובים באספקה ולבסס עצמאות בפיתוח אמל"ח. הייצור צפוי להימשך כשנתיים עד שלוש שנים לפחות

בגלל העיכוב האמריקאי: ישראל תייצר בעצמה פצצות כבדות לחיל האוויר
הפצצות בעזה צילום: Atia Mohammed/Flash90

בישראל החליטו שיש צורך לייצר ולפתח אמצעי לחימה קריטיים לצה"ל לבד, כדי לא לסמוך על פצצות כבדות מארה"ב. עד כה רכשה ישראל את חלקם ממדינות זרות בדגש על ארה"ב. ב"ישראל היום" דווח, כי הוחלט לפתח ולייצר פצצות במשקלים כבדים לחיל האוויר, בין היתר פצצות במשקל טונה הדומות ל-MK-84 האמריקניות, שאספקתן מתעכבת זה כמה חודשים בהוראה ישירה של הבית הלבן.

על פי הדיווח, פיתוח הפצצות החדשות וייצורן צפוי לארוך שנתיים שלוש. בממשל האמריקני טרם הסכימו להעביר את הפצצות הכבדות לחיל האוויר, אך גורמים ביטחוניים מספרים ל"ישראל היום" שהסוגיה נמצאת לקראת פתרון.

לאחרונה ארה"ב החלה לספק לישראל פצצות במשקל חצי טונה, MK-83, שאותן לא סיפקה למערכת הביטחון חודשים ארוכים טרם פרוץ המלחמה.

עוד דווח, כי משרד הביטחון מרחיב את הייצור כחול לבן של אמצעי לחימה נוספים, כולל חימושים לטנקים (שיש מחסור בהם בעולם) ותחמושת 155 מ"מ.

כמו כן מתוכננת הגדלת רכש כלי רק"ם לצה"ל, כולל טנקי מרכבה, נמ"רים ואיתנים שהוכיחו עצמם בלחימה, זאת בשל הצורך בהקמת אוגדה חדשה נוספת. ערב המלחמה יוצרו כלי הרק"ם בקצב של כ-24 כלים בשנה, וכעת הייצור יוגבר. בנוסף ברגע שיתאפשר יתקיים תהליך שיקום ואחזקה נרחב לכלי הרק"ם ששימשו את צה"ל במלחמה.

 
פצצות ארצות הברית מלחמת חרבות ברזל חיל האוויר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 8 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}