י"ז אלול התשפ"ד
20.09.2024
מצוד אחר הנחש

הוראות מסינוואר מגיעות בכתב יד, הצליח לנהל שיחות טלפון

סינוואר מעביר הוראות לבכירי הארגון, פעם בשבועיים ולעיתים פעם בחודש, ההוראות שלו הגיעו כתובות בכתב יד ולפעמים מודפסות בחתימתו. המקורות מעריכים, שסינוואר הסתמך על העברת ההוראות בחשאיות רבה מאדם אחד לאדם אחר

הוראות מסינוואר מגיעות בכתב יד, הצליח לנהל שיחות טלפון
לוחמי גדוד 202 בחאן יונס צילום: דובר צה"ל

בחירתו סינוואר כראש הלשכה המדינית של חמאס, העלתה שאלות רבות לגבי יכולתו להנהיג בפועל את הארגון מבפנים ומבחוץ, בזמן שישראל רודפת אחריו מאז השבעה באוקטובר, כמבוקש מספר 1, לאחר שהיה האדריכל של מתקפת הפתע ששינתה את פני האזור.

מאז תחילת המלחמה, סינוואר לא נראה בשום מקום מלבד סרטון וידאו שפרסם צה"ל בו הופיע בתוך אחת המנהרות למחרת הפיגועים ב-7 באוקטובר. לאחר מכן לא נשמע קולו ולא נקרא מכתב חתום בשמו האם הוא באמת מוביל את הארגון?.

מקורות מתוך חמאס אמרו לעיתון אשרק אל-אווסט כי רק אנשים מהימנים יודעים את מיקומו ומהווים קשר בינו לבין שאר ההנהגה בעת הצורך.

גורם בכיר חשף כי "לאחר מצב ביטחוני ספציפי, סינוואר הצליח לנהל שיחות טלפון", והוסיף כי לדבר "לקח זמן רב אך בסוף זה נעשה".

המקור אמר: "סינוואר מעביר הנחיות פעם בשבועיים ולפעמים פעם בחודש לפקידי הארגון", והוסיף כי המידע נמסר בכתב יד ולעתים מודפס ונושא את חתימתו, אך איש לא יודע איך זה הועבר. מקורות טוענים כי הוא מסתמך על העברה ידנית בסודיות מוחלטת מאדם אחד לאחר.

סינוואר, שנעדר לחלוטין מהופעות פומביות, נמצא בקשר קבוע עם כולם בדרכים שונות. גורם מחוץ לרצועת עזה מסר לעיתון, כי בנוסף למגעים המועטים ביותר שלו, לפחות בשתי הזדמנויות, הועברו למתווכים הודעות כתובות והודעה אחת מוקלטת על כמה נושאים הקשורים למשא ומתן, במיוחד כאשר הם הגיע בזמן קריטי.

הגורם אישר כי "סינוואר עודכן במלואו בפרטי המשא ומתן, וכל יוזמה שהוצגה הוא למד אותה היטב, הביע את דעתו עליה ולאחר מכן התייעץ עם ראשי התנועה".

הוא המשיך: "הוא היה מעדיף להיות נוכח בניהול המשא ומתן, כי הוא יודע איך הישראלים חושבים".

לדברי הגורם, סינוואר בניגוד למה שרבים חושבים, היה אחד מאנשי ההנהגה שתמכו מאוד בגמישות בשלבים רבים של המשא ומתן, ועמדה זו הפתיעה אפילו את המתווכים.

הוא הוסיף: "ידוע שהוא מנהל מו"מ עיקש שרוצה להשיג תנאים שיש עליהם קונצנזוס פלסטיני. אבל הוא מאוד רוצה לעצור את זרימת הדם ורוצה שהמלחמה הזו תסתיים".

המקורות מסרו עוד: "אף אחד מהאנשים שישראל מנסה לפנות אליהם כדי להגיע אליו, לא יודע איפה סינוואר נמצא. אם זה מעל או מתחת לאדמה".

יחיא סינוואר מלחמת חרבות ברזל חמאס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}