י"ז אלול התשפ"ד
20.09.2024
בהשראת חמאס

21 חודשי מאסר בגין איומים לדקור ולערוף את ראשם של יהודים

סטודנט לשעבר נידון ל-21 חודשי מאסר בגין איומים אנטישמיים. פטריק דאי הודה שפרסם הודעות שבהן איים לדקור, ולערוף את ראשם של יהודים. נגזרו עליו גם שלוש שנים בפיקוח לאחר שיצא מהכלא

21 חודשי מאסר בגין איומים לדקור ולערוף את ראשם של יהודים
אילוסטרציה צילום: פלאש 90

סטודנט לשעבר באוניברסיטת קורנל באית'קה שבניו יורק. נידון ביום שני ל-21 חודשי מאסר לאחר שהודה כי פרסם שורה של הודעות מקוונות בסתיו שעבר, זמן קצר לאחר תחילת המלחמה בעזה, בהן איים לדקור ולערוף את ראשם של יהודים.

הסטודנט לשעבר, פטריק דאי, הודה באפריל האחרון בפרסום איומים "להרוג או לפצוע אדם אחר באמצעות תקשורת בין-מדינתית".

בנוסף לתקופת המאסר, השופטת ברנדה סאנס מבית המשפט המחוזי הפדרלי בסירקיוז ממחוז אונונדגה במדינת ניו יורק, גזרה על דאי, בן ה-22, שלוש שנים בפיקוח לאחר שיצא מהכלא.

קרלה פרידמן, התובעת האמריקאית של המחוז הצפוני של ניו יורק, אמרה בהצהרה שהאיומים של דאי "הטילו אימה על קהילת קמפוס קורנל במשך ימים וניפצו את תחושת הביטחון של הקהילה".

"המשרד שלי ימשיך לחקור באגרסיביות ולהעמיד לדין איומים ומעשי אלימות המניעים אנטישמיות ושנאה מכל סוג שהוא", הוסיפה.

דאי, שבמקור מפיטספורד, ניו יורק, היה במעצר מאז שנעצר זמן קצר לאחר שפרסם את האיומים באוקטובר האחרון. ליסה פיבלס, סנגורית ציבורית פדרלית, צוטטה ב'ניו יורק טיימס' כי "מר דאי אינו אנטישמי" וכי האיומים, שחלקם פרסם תחת שם "חמאס", היו ניסיון מוטעה "לחשוף את זוועות של חמאס כדי לצבור אהדה לקהילה היהודית".

היא אמרה שהתנהגותו נבעה מכך שהוא עם אוטיזם ומתפקד במובנים מסוימים כמו ילד בן 5 עד 10. "הוא מצטער מאוד על הפגיעה שהוא גרם", אמרה פיבלס, והוסיפה כי "זה עצוב שככה הוא היה צריך להבין מדוע הוא הרגיש כל כך שונה מבני גילו". לדבריה, היא מתכננת לערער על העונש. ביינתים ינוכה מעונשו התקופה שריצה במעצר, וככל הנראה ייצא מהכלא עד להכרעה בערעור.

השופטת אמרה שהיא נתנה עונש של 21 חודשים לאחר שקבעה כי דאי "שיבש באופן משמעותי את פעילות הקמפוס" וביצע פשע שנאה, היא אמרה שהיא גם לקחה בחשבון את האוטיזם שלו, בעיות בריאות הנפש שלו וההיסטוריה הלא אלימה שלו.

דאי הודה שפרסם איומים בעילום שם ב-28 באוקטובר וב-29 באוקטובר בפורום דיונים מקוון. האיומים כללו אמירה שהוא "עתיד לירות" בחדר אוכל כשר בקמפוס קורנל וש"יפציץ" בית יהודי.

בפוסט אחר הוא איים "לדקור" ו"לחרוך את הגרון" של כל גבר יהודי שיראה בקמפוס, ולזרוק מהצוק כל אישה יהודיה, לערוף ראשים של תינוקות יהודים, ו"להביא רובה סער לקמפוס" ולירות ביהודים.

ה-FBI איתר את האיומים דרך כתובת IP, והוא הודה בראיון עם סוכנים פדרליים שהוא פרסם אותם.

אמו של דאי, בינג ליו, אמרה לסוכנות הידיעות AP בנובמבר כי היא מאמינה שהאיומים הם באשמת התרופות שבנה נטל נגד דיכאון וחרדה. היא סיפרה ל-AP שהדיכאון של בנה גרם לה להחזיר אותו הביתה בסופי שבוע, שהוא היה בבית בסוף השבוע שבו הושמעו האיומים.

אנטישמיות מלחמת חרבות ברזל חמאס אוטיזם

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}