י"ג אלול התשפ"ד
16.09.2024
"המיטה זזה"

רעידת אדמה הורגשה בלבנון סוריה וישראל

תושבים רבים ברחבי הארץ הרגישו רעידת אדמה, מקור הרעש בעוצמה 5.4 הינו מאזור סוריה. הרעש פקד את סוריה ליד העיר חמה והמוני ישראלים הרגישו אותו, מהצפון ועד השפלה

רעידת אדמה הורגשה בלבנון סוריה וישראל
רעידת אדמה צילום: אריק מרמור, פלאש 90

רעידת אדמה הורגשה מעט לפני חצות (בין שני לשלישי) באזורים שונים בישראל. מוקד הרעש לפי המכון הסיסמולוגי האירופי ים תיכוני הוא בסוריה. כ-20 ק"מ מזרחית לעיר חמה. עוצמת הרעש היא 5.4 ועומקו 10 ק"מ מתחת לפני הקרקע.

תושבים רבים ברחבי הארץ, מהצפון ועד השפלה, דיווחו כי חשו ברעידת האדמה. ב-Ynet דווח כי תושבת בבאר שבע חשה ברעש. במד"א מסרו כי לא קיבלו דיווחים על נפגעים או נזק.

תושבת קריית מוצקין סיפרה: "רגע לפני השינה חשבתי שאני מדמיינת, אבל כל המיטה זזה מרעד. זה היה מפחיד רגע לפני שאולי תהיה פה מלחמת עולם".

ראש העיר קרית מוצקין, ציקי אבישר, כתב בדף הפייסבוק שלו: "אם חשתם ברעידת אדמה קלה בקריית מוצקין אתם לא לבד". אבישר אמר לווינט: "במהלך דיון בלשכה בבניין העירייה, לפתע השולחן, הרהיטים והכיסא זזו קלות. הבנו מיד כי מדובר ברעידת אדמה".

פיקוד העורף והמכון הגיאופיסי לישראל מסרו כי הרעידה הורגשה ברחובות תל אביב ובאזור המרכז. לא התקבלו דיווחים על נזק או נפגעים באזור תל אביב.

רעידת האדמה הורגשה גם בלבנון, תושבים רבים יצאו לרחובות באזור עכאר, לא ידוע על נפגעים. בסוריה ישנם בתים שנהרסו באזור חמה. גם בדמשק נצפו תושבים יוצאים לרחובות בעקבות הרעש.

ראש המרכז הסורי לרעידות אדמה, ד''ר ראאד אחמד, דיווח כי מקור רעידת האדמה הוא במזרח העיר חמה שבמרכז סוריה, והכתה בעוצמה של 5.5 סמוך לחצות.

תושבים בסוריה שחשו ברעידת האדמה, אמרו שיש להם פלאשבקים מיידיים לרעידת האדמה הקטלנית ב-2023, שהרגה אלפים בצפון סוריה ובטורקיה השכנה.

רעידות אדמה לבנון סוריה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}