י"ז אלול התשפ"ד
20.09.2024
מנה את שנות החורבן

עם ישראל סובל: הגר"ד יוסף בדברי חיזוק קודם אמירת הקינות

הגאון רבי דוד יוסף המועמד לתפקיד הראשון לציון מקונן ומבכה בבית מדרשו בירושלים על חורבן בית המקדש בדברי חיזוק על המצב הקשה השורר בארץ הקודש. הגר"ד יוסף מונה את שנות הגלות לאור הנר • צפו

עם ישראל סובל: הגר"ד יוסף בדברי חיזוק קודם אמירת הקינות
הגר"ד יוסף באמירת הקינות צילום: באדיבות המצלם
הגאון רבי דוד יוסף נשא הערב ליל תשעה באב דברי חיזוק קודם אמירת הקינות בבית מדרשו 'יחוה דעת' בשכונת הר נוף בירושלים. 
 
הגר"ד יוסף בדברי חיזוק ומונה את שנות החורבן צילום: באדיבות המצלם

"חמישים שנה אחרי חורבן בית המקדש, חרבה ביתר, ונהרגו שם מיליונים של יהודים, אומרת הגמרא בתלמוד ירושלמי, ולמה חרבה? מפני שהדליקה נרות כשחרבה ירושלים, זאת אומרת, כשחרב בית המקדש, היהודים בביתר כל כך היו שונאים את היהודים בירושלים, שהם הדליקו נרות, ביתהמקדש נשרף, היהודים בירושלים, כשהיו רואים את בית המקדש נשרף, היו רצים וקופצים לאש, לא רוצים לחיוות, צועקים, בית חיינו, בית המקדש, למה?"

"אנו חיים בלי בית המקדש, ובביתר היו חוגגים, שנאת את חינם נוראה, רבותיי, גם היום,בואו נסתכל סביבנו, לא רק שלא תיקנו, אין לך יום שקללתו אינה מרובה משל חברו, יותר ויותר, שנאה, אין לנו סיעתא דשמיא, רואים את זה יום יום. כמה עם ישראל סובל?"

"רבותיי, כל אחד מאיתנו, והחי יתן אל ליבו, אנחנו רוצים גאולה, אנחנו רוצים משיח, אנחנו צריכים להרבות אהבה, להרבות ידידות, לאהוב כל אחד ואחד בישראל, בלי זה לא תבוא הגאולה, זה  תלוי בנו, אם נרבה אהבה ואחווה בין כל ישראל".

הרב דוד יוסף תשעה באב

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}