י"ז אלול התשפ"ד
20.09.2024
כוננות ספיגה בעורף

מתי תחל המתקפה ומה יהיו היעדים? ראש אמ"ן לשעבר מסביר

מתי תחל התקיפה ומה יהיו יעדיה? ראש אמ"ן לשעבר מנתח את המצב ומסביר למה לצפות - ומה לא יקרה

מתי תחל המתקפה ומה יהיו היעדים? ראש אמ"ן לשעבר מסביר
טילים איראניים צילום: שאטרסטוק

ברקע הפרסומים בעולם כי מתקפת הנקם של הציר השיעי בתגובה לחיסולים תגיע בשעות הקרובות, אלוף (מיל') עמוס ידלין, ראש אמ"ן לשעבר מציג את השאלות שעומדות באוויר ומשיב עליהן אחת אחרי השנייה.

ידלין אמר הערב לעודד בן עמי: "יש לנו ארבע שאלות: האם תהיה מתקפה, מתי היא תהיה, באיזו עוצמה ומה יהיו המטרות". ידלין מסביר: "אני חושב שהתשובות מתבהרות. האם? כן. גם איראן וגם חיזבאללה החליטו להגיב על החיסולים בביירות ובטהראן, לנסות להרתיע את ישראל ולייצר איזושהי נקמה".

"מצד שני", אומר ידלין, "הם מאוד נזהרים לא לעבור סף שאנחנו מניחים שהם לא רוצים לעבור אותו כדי לא להגיע למלחמה מלאה.

ידלין מדגיש כי מאז ה-7 באוקטובר חייבים לקחת בערבון מוגבל את ההנחה שהצד השני לא רוצה להסלים את המצב וצריך לבחון אותה לעומק.

"אם הייתי היום ראש אמ"ן הייתי מקים 'צוות אדום' שיבדוק את ההנחה שהם באמת לא רוצים מלחמה, כי ההנחה הזו חשובה לגבי מה שאומר עכשיו - מתי? אני מעריך שהם רוצים לעשות את זה בזמן הקרוב, לפני אותה פסגה ביום חמישי בה ידונו בעסקת חטופים".

"האיראנים, בניגוד ללחצים בעולם, החליטו שהם הולכים על זה ושעבר מספיק זמן - עוד מעט העניין נשכח ומתקרר והם רוצים להכות בברזל בעודנו חם".

"איזה מטרות ייבחרו? "הם בפירוש מגבילים את עצמם למטרות צבאיות", סובר ידלין. "הם לא רוצים ללכת על מטרות אזרחיות, הם מבינים שהתגובה הישראלית תהיה מאוד קשה".

אך פה הם ניצבים בפני שאלה אופרטיבית חשובה, מסביר ידלין: כמה טילים לשגר - בהנחה שלמדינת ישראל יש מערכת הגנה יעילה וסיוע בינלאומי. וכאן מסביר ידלין הם ינסו לשגר כמות גדולה של טילים בתקווה שלא תהיה להם הצלחה גדולה מדי שתוביל לפגיעה קשה ולהסלמה  - שבה אנחנו מניחים שהם אינם מעוניינים.

עמוס ידלין איראן מלחמת חרבות ברזל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}