י"ז אלול התשפ"ד
20.09.2024
המתיחות לשיא

דיווח: איראן תפתח במתקפה על ישראל ב-24 השעות הקרובות

איראן עלולה לתקוף את ישראל תוך פחות מ-24 שעות, כך אומרים מקורות לרשת פוקס ניוז. מעצמות המערב פרסמו אזהרה לטהראן. המתיחות הולכת ומסלימה במזרח התיכון כאשר חיזבאללה מאותת כי פניו לסכסוך רחב יותר | דריכות

דיווח: איראן תפתח במתקפה על ישראל ב-24 השעות הקרובות
יירוט טילים צילום: שאטרסטוק

מעצמות המערב פרסמו היום (שני) הצהרה משותפת המזהירה את איראן ובעלות בריתה "להימנע מהתקפות שיחריפו עוד יותר את המתיחות האזורית" במזרח התיכון, אך נראה כי איראן אינה נרתעת.

מקורות באזור מסרו לפוקס ניוז כי הם מודאגים שאיראן ונציגיה עלולים לתקוף את ישראל ב-24 השעות הקרובות - כנקמה על חיסולו של ראש הלשכה המדינית של חמאס איסמעיל הנייה בטהראן בסוף החודש שעבר.

המסר מצרפת, גרמניה ובריטניה לישראל ולחמאס לשוב לשולחן המשא ומתן על מנת להגיע להסכם הפסקת אש ושחרור חטופים - מגיע גם כאשר חיזבאללה מתכונן לקראת מלחמה.

"אנו מודאגים מאוד מהמתח הגובר באזור, ומאוחדים במחויבותנו להפחתת הסלמה ויציבות אזורית. אנו קוראים לאיראן ובעלות בריתה להימנע מהתקפות שיחריפו את ההסלמה האזורית ויסכנו את ההזדמנות להסכים על הפסקת אש ושחרור חטופים", כתבו נשיא צרפת עמנואל מקרון, קנצלר גרמניה אולף שולץ וראש ממשלת בריטניה קייר סטארמר.

"הם ישאו באחריות לפעולות שמסכנות את ההזדמנות הזו לשלום ויציבות", הוסיפו המנהיגים. "אף מדינה או אומה לא יכולה להרוויח מהסלמה נוספת במזרח התיכון".

המתיחות גוברת ביום שני גם בין ישראל לחיזבאללה. הארגון שיגר הלילה 30 רקטות לעבר הצפון, לא דווח על נפגעים. ה"וושינגטון פוסט" דיווח כי חיזבאללה "נראה לא מורתע" למרות חודשים ארוכים של תקיפות אוויריות ישראליות, שחיסלו כ-400 מלוחמיו. 

 

 

חיזבאללה מלחמת חרבות ברזל איראן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 17 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}