ט"ז אלול התשפ"ד
19.09.2024
הציל תושבים בעוטף

ארוסתו של יהונתן שנרצח בפיגוע: "למה הקב"ה? למה לקחת לי אותו?"

אמונה, ארוסתו של יהונתן שנרצח בפיגוע בבקעת הירדן ספדה לו: "התחלנו לנשום כשהשתחררת מהמילואים, דיברנו שהמעמד הנורא נחסך מאיתנו. מה שעולה לי בראש זה - למה?" יהונתן היה בדרכו לריאיון עבודה בתור מדריך נוער ונרצח

ארוסתו של יהונתן שנרצח בפיגוע: "למה הקב"ה? למה לקחת לי אותו?"
יהונתן דויטש הי"ד צילום: באדיבות המשפחה

יהונתן דויטש הי"ד, נרצח אתמול בפיגוע בבקעה, הובא למנוחות. ארוסתו, אמונה, ספדה לו: "הצלחת לעבור בשלום סבבים בגבול הצפון ואחד ברפיח. בכל הזמן הזה רק חיכיתי ממך לעדכונים שהכל בסדר. והנה ממש לפני כמה ימים כשהשתחררת התחלנו לנשום סוף סוף לרווחה".

היא המשיכה: "דיברנו על זה שהמעמד הנורא הזה נחסך מאיתנו, אבל דווקא פה, בנסיעה אליי הביתה, בדרך שעשינו כבר כל כך הרבה פעמים, הגיעו המחבלים האלה ולקחו לנו אותך. כל מה שעולה לי בראש זה - למה? למה הקב"ה? למה לקחת לי אותו?".

בכאן 11 דווח כי הוא היה אמור להתחתן עם אמונה והיה בדרך לריאיון עבודה בתור מדריך נוער כאשר נרצח בפיגוע ליד צומת מחולה בבקעת הירדן. אביו אורי דויטש, סיפר על החלומות והתוכניות שהיו ליהונתן ועל הרגע בו הבין שהוא נרצח: "ביקשתי שיגידו לי אם זה הוא והם הלכו אחורה".

אביו, אורי, סיפר בריאיון בכאן רשת ב מוקדם יותר היום: "הוא היה איש של אנשים ושל שמחה, הוא אהב את המדינה ואת העם בצורה בלתי רגילה".

אביו סיפר: "שמענו שהיה פיגוע באזור מחולה, התקשרנו והוא לא ענה, נסעתי לשם וביקשתי מאנשים שם שיגידו לי אם זה הוא או לא. לאט לאט הבנתי שזה הוא. שאלו אותי מה השם שלו, ומה הרכב ואז ראיתי שהם הולכים אחורה. התקדמתי אליהם ואמרתי 'בבקשה תגידו לי' והם הולכים אחורה. כשהשוטרות אמרו לי שהמצב לא טוב הבנתי. חזרתי הביתה והתחלתי להודיע לכולם".

שחף מושקוביץ תושבת נחל עוז, סיפרה בהלוויה של יונתן הי"ד, שהיה חייל בסיירת מגלן וקפץ לקרבות בשמחת תורה: ״בלילה שבין 7 ל-8 באוקטובר הפנים הטובות הראשונות שזכיתי לראות היו של יהונתן. צעקת לי מעבר לדלת: אני יהונתן ממגלן, באנו לחלץ אותך. לא האמנתי, המקום היה שורץ מחבלים. יצאתי בסוף עם סכין. ראיתי אותך לוחם ללא חת. כשנפרדנו באותו לילה, נתתי לך לפני שחזרת להילחם שרשרת עם מגן דוד. אמרתי לך שהיא תשמור עליך, וכשנפגשנו אמרת לי שהיא שמרה עליך. היתה לי זכות להכיר אדם כמוך. טוב לב עניו אמרתי לך, תמסור לאבא ואמא שלך שהם עשו עבודה מדהימה ואני רוצה ילד כמוך. אם אתה כבר שם למעלה תן ד"ש לאבא שלי ושניכם תמשיכו לשמור עליי מלמעלה״.

יהונתן דויטש, בן 23 מבית שאן, נרצח אתמול בפיגוע ירי בבקעה. שני המחבלים ירו אל רכב נוסף ופצעו גבר כבן 33. הוא נפגע מרסיסים ופונה במסוק לבית החולים רמב"ם, משם נמסר כי מצבו קל. המחבלים נמלטו וטרם נתפסו. חמאס קיבל אחריות על הפיגוע.

יהונתן דויטש בקעת הירדן מלחמת חרבות ברזל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}