י"ז אלול התשפ"ד
20.09.2024
לא מפחדים

השגרירים הזרים לא עוזבים: "אני כאן כדי להישאר"

בעוד ישראל נערכת למלחמה רב זירתית וארה"ב מקדמת נושאות מטוסים וצוללת עם 150 טילי טומהוק, השגרירים הזרים לא נבהלים והחליטו להישאר כאן. שגריר גרמניה: "אני כאן כדי להישאר"

השגרירים הזרים לא עוזבים: "אני כאן כדי להישאר"
גרמניה צילום: pixabay

במשרד החוץ אומרים כי כל השגרירים הזרים החליטו להישאר בארץ לעת עתה. מכל השגרירויות הזרות רק הקנדים פינו בני משפחה, הדיפלומטים הקנדים עזבו ב-7 באוגוסט את ישראל לירדן, בשל ההחמרה במצב הביטחוני וההיערכות למתקפה איראנית. אך השגרירה, ליסה אן סטדלבאוור, עצמה נשארה בישראל.

רבים מצוותי השגרירות נמצאים בחופשות קיץ, אלה שנמצאים בארץ לא חוששים ולא ביקשו הנחיות מיוחדות. ממשרד החוץ נמסר כי יש איתם קשר הדוק. לדברי גורם במשרד: "הם מסתכלים עלינו, כשנהיה לחוצים גם הם יילחצו".

מי שלא נלחץ ולא מתכוון לעזוב על רקע איומי איראן וחיזבאללה לתקוף את ישראל, הוא שגריר גרמניה בישראל. בשגרירות גרמניה אומרים כי השגריר לא מתכוון לעזוב את ישראל. "אני כאן כדי להישאר" אמר שטפן זייברט שגריר גרמניה בישראל מתוך משרדי השגרירות בתל אביב.

מוקדם יותר דיווחנו כי שר ההגנה האמריקאי לויד אוסטין אמר אמש לשר הביטחון יואב גלנט בשיחתם, כי הורה לנושאת המטוסים 'אברהם לינקולן' המצוידת במטוסי קרב F-35C, לנוע מהר יותר למזרח התיכון, שם היא תצטרף לנושאת המטוסים 'תיאודור רוזוולט'. בתחילת אוגוסט מסר משרד ההגנה שהלינקולן תחליף את הרוזוולט באזור, אך בינתיים השניים יהיו באזור.

הלינקולן היא אחת מספינות המלחמה הגדולות בעולם, על פי הצי האמריקני, ויכולה להכיל עשרות מטוסים. בנוסף צוללת הטילים בדרכה לאזור, הצוללת USS Georgia, יכולה לשאת יותר מ-150 טילי טומהוק, כך לפי חיל הים האמריקאי.

צוללת איראן גרמניה שטפן זייברט מלחמת חרבות ברזל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}