י"ז אלול התשפ"ד
20.09.2024
חיזק באמונה וביטחון

טרגדיה קשה בערב ט' באב: אברך בן 26 נפטר מהמחלה

האברך הצעיר הרה"ח ר' חנניה יו"ט ליפא גרוס ז"ל מחשוב אברכי כולל בעלזא באשדוד נפטר לאחר מחלה וייסורים קשים והוא בן 26 בלבד בפטירתו. חיזק המונים באמונה וביטחון בכל תקופת מחלתו

טרגדיה קשה בערב ט' באב: אברך בן 26 נפטר מהמחלה
הרה"ח ר' חנניה יו"ט ליפא גרוס ז"ל צילום: באדיבות המצלם

ברוך דיין האמת: מבית החולים שיבא בתל השומר מגיעה הידיעה המעציבה על פטירתו לאחר מחלה וייסורים של האברך הצעיר הרה"ח ר' חנניה יו"ט ליפא גרוס ז"ל מפארי וחשובי אברכי כולל בעלזא באשדוד - והוא בן 26 בלבד.

המנוח ז"ל נולד בצום שבעה עשר בתמוז תשנ"ח לאביו הרב ר' משה יצחק גרוס מירושלים ולאמו מרת סערקא מרים הינדא שתחי' בתו של הרה"ח רבי יוסף שיף זצ"ל. 

התחנך וגדל בת"ת מחזיקי הדת דחסידי בעלזא בירושלים. בישיבה גדולה נכנס ללמוד בישיבה דחסידי בעלזא בחיפה שם היה ממצוייני הבחורים והלומדים.

בהגיעו לפרקו נשא את רעייתו שתחי' בתו של הרב ר' ישי הכט מחשובי חסידי בעלזא באשדוד ומגיד שיעור בבית המדרש 'בית דוד שאול' של בעלזא בעיר. 

יחד בנה את ביתו עם רעייתו שתחי' ולאחר שנה חלה ל"ע במחלה הקשה והנוראה, ואז נולדה לו בתו היחידה שלא זכתה להכירו כאבא בריא. 

בכל תקופת מחלתו קידש שם שמים בשהותו בביה"ח ולמרות כל מה שעבר היה מביא חברותות וישב ולמד שעות רבות בין טיפול לטיפול.

ר' חנניה גרוס ז"ל בלימוד בבית החולים צילום: באדיבות המצלם

הוציא חיבורים רבים של חידושים בסוגיות הש"ס. בשנים האחרונות מסר שיעורים בתורה ובחסידות ובין היתר בהתחזקות באמונה שלימה וביטחון. שיחותיו היו מבוקשות בנושא אמונה וביטחון ב'קול הלשון'. 

החברותא שלו כתב היום עם פטירתו: "מי היה מאמין שליל יציאת מצרים תשע"ח ייגמר בישיבה על הרצפה בבכי תשעה באב תשפ"ד,  מי האמין שההספד שהכינו לך בפסח ישמש לתשעה באב, לאחר שנות מחלה וייסורים וללא התפשרות על דקה של יגיעה ועמל בתורה חנני'! לא אשכח את שעות הלימוד מלוות בצפצופים מכל מכשירי הכימייה יגיעת התורה מול עיניהם הנפעמות של הרופאים ולהבדיל המבקרים הרבים". 

"עמל התורה בכל מצב בכל מקום בעולם בכל היכי תימצי נגד כל סיכוי. לא נתת לעצמך להרפות אפי' בשעת הטיפולים הכי מפרכים. ובמילה אחת תורה שלמדתי באפי היא שעמדה לי חנני'! דרשת ממני הרבה ובע"ה כולנו נשאיר את מורשתך לנו ולדורינו אחרינו".

ביום שישי האחרון עוד שלח לו האדמו"ר מבעלזא סידור במתנה וכתב לו הקדשה 'המחיה עצמו באהלה של תורה'. 

מסע הלווייתו הערב (שני, ליל תשעה באב) בשעה 22:30 מביהמ"ד 'בית דוד שאול' דחסידי בעלזא ברובע ז' בעיר אשדוד, דרך ביהמ"ד המרכזי ברובע ג' שם למד בכולל, לחלקת 'קהל מחזיקי הדת' בביה"ח בעיר אשדוד שם ייטמן.

תהא נשמתו צרורה בצרור החיים. 

חסידות בעלזא אשדוד

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}