י"ג אלול התשפ"ד
16.09.2024
החיים בעזה

קילו עגבנייה 15 ש"ח, סיגריה - 30 דולר ועליה באחוזי הגירושין

כ-17 אלף ילדים עזתים סובלים מהיפרדות התא המשפחתי וחיים עם אימם או עם אביהם, שנפרדו. קילו מלפפונים יעלה במרכז הרצועה כ-10 שקלים, מחירו של קילו עגבניות יעמוד על כ-15 שקלים וקילו גמבות יימכר בכ-17 שקלים

קילו עגבנייה 15 ש"ח, סיגריה - 30 דולר ועליה באחוזי הגירושין
פליטים פלסטינים בעזה צילום: Atia Mohammed/Flash90

משרדי הממשלה ברצועת עזה כבר אינם מתפקדים, ואלו שכן כמו משרדי הבריאות הפנים והתקשורת, פועלים רק באופן חלקי. גם העיריות מאבדות את כוחן, ומתוך 25 עיריות רק שמונה עדיין מתפקדות, ונאלצות להתמודד עם קליטת העקורים וצמצום השטחים ההומניטריים.

ב-Ynet דווח כי רק 13 מאפיות פועלות בכל הרצועה, שבע בצפון ושש במרכז. יחד הן מייצרות קרוב לשלושה מיליון כיכרות לחם ביום, והמחירים בשמים. קילו מלפפונים יעלה במרכז הרצועה כ-10 שקלים, מחירו של קילו עגבניות יעמוד על כ-15 שקלים וקילו גמבות יימכר בכ-17 שקלים. למרות המחירים הגבוהים הביקוש עולה גם הוא, ובצפון הרצועה מדווחים על מחסור. סיגריות עולות ברצועה כ-30 דולר ליחידה בודדת.

לשכת התקשורת הממשלתית, שמנוהלת על ידי חמאס ומתפקדת באופן חלקי בלבד, ציינה כי כ-17 אלף ילדים עזתים סובלים מהיפרדות התא המשפחתי וחיים עם אימם או עם אביהם, שנפרדו בעקבות המציאות החברתית הקשה.

מנתוני הלשכה עולה כי ישנה עלייה דווקא במספר הזוגות הצעירים שהחליטו להתחתן למרות המלחמה, אך במקביל נרשמה עלייה במספר הגירושין. העיתון הפלסטיני "אל-קודס אל-ערבי" דיווח כי הפרידות מגיעות על רקע הקשיים הכלכליים לצד היעדר הפרנסה, שמובילה לטענתם גם לאלימות במשפחה.

עזה מלחמת חרבות ברזל חמאס סיגריות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 28 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}