ט"ז אלול התשפ"ד
19.09.2024
השב"כ מעורב בחקירה

הלינץ' בשומרון: שניים נעצרו בחשד לתקיפת תושבות רהט שנקלעו לגבעת רונן

שני החשודים הועברו לחקירת שב"כ ומשטרה. מחר תבקש המשטרה להאריך את מעצרם של החשודים בבית המשפט. בשב"כ ובמשטרה מסרו: "מדובר באירוע תקיפה חמור"

הלינץ' בשומרון: שניים נעצרו בחשד לתקיפת תושבות רהט שנקלעו לגבעת רונן
אילוסטרציה צילום: unsplash

שב"כ ומשטרת ישראל עצרו היום (שני) שני חשודים באירוע התקיפה של אזרחיות ישראליות, תושבות רהט, אשר נכנסו בטעות לישוב גבעת רונן שבשומרון, ביום שישי האחרון.

"מדובר באירוע תקיפה חמור שכלל בין היתר יידוי אבנים, איומים בנשק והצתת רכבן של הקורבנות", אומרים במשטרה ובשב"כ.

שני החשודים הועברו לחקירת שב"כ ומשטרה. מחר תבקש המשטרה להאריך את מעצרם של החשודים בבית המשפט וחקירת האירוע נמשכת.

כזכור, ביום שישי האחרון נסעו חמש בנות משפחה מרהט לשכם, אך טעו בדרך ונכנסו למאחז גבעת רונן בשומרון ונרגמו באבנים ולאחר מכן אף רכבן הוצת. הן הצליחו להגיע לכוחות צה"ל שטיפלו בהן במקום, ופינו אותן לבית החולים בילינסון בפתח תקווה. גורמי ביטחון מסרו כי הן סבלו מחבלות בראש ובידיים. 

מהשטרה נמסר מיד לאחר האירוע: "לפני זמן קצר התקבל דיווח אודות רכב ישראלי שנכנס בשוגג לישוב גבעת רונן והותקף והוצת ע"י חשודים ישראלים. שניים מנוסעי הרכב נפצעו וכוח צה"ל העניק להם טיפול רפואי בשטח, בהמשך פונו הפצועים לקבלת טיפול רפואי בביה"ח. שוטרי משטרת ישראל הגיעו למקום והחלו בחקירת המקרה.

משטרת ישראל רואה בחומרה רבה כל פגיעה באזרחים חפים מפשע, המשטרה תפעיל את כל האמצעים העומדים לרשותה על מנת להביא את החשודים לדין".

"רצינו להיכנס לשכם, אבל הווייז הטעה אותנו", סיפרה אחת מהן ל'ווינט'. "ראינו שיש דתיים, מתנחלים. הם התחילו לרוץ אחרינו, הסתובבנו כי רצינו לברוח מהזירה, אבל לא היה מוצא. אי אפשר לחזור ואי אפשר להתקדם, מעין תעלה. התחילו לזרוק אבנים, כמו בלוקים גדולים, גם מהגבעה. היו הרבה אנשים, שהתקדמו לכיוון שלנו בריצה. לשניים היו אקדחים. אחרי שהם שברו את כל החלונות, אחד החזיק רובה. הילדה שלנו התחילה לצעוק. הם שאלו 'אתן מהשטחים? באתן מעזה? יש לכן מישהו מעזה?'. 'אנחנו רוצים להרוג אתכן', אמרו לנו. לא הפסיקו, גם עם הילדה".

גבעת רונן שומרון משטרת ישראל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}