י"ז אלול התשפ"ד
20.09.2024
"רואים בחומרה רבה"

פניהם של הלוחמים משדה תימן נחשפו בתקשורת הערבית - בצה"ל זעמו

אמש פורסמו בכלי תקשורת ערבים תמונותיהם של הלוחמים שנעצרו בבסיס שדה תימן, תוך הפרה של צו איסור הפרסום. בצה"ל הגיבו: "הפרה בוטה של צו איסור הפרסום של בית הדין הצבאי"

פניהם של הלוחמים משדה תימן נחשפו בתקשורת הערבית - בצה"ל זעמו
המהומה בשדה תימן צילום: צילום מסך

אמש פורסמו בערוץ "מכאן", שמשדר בשפה הערבית מטעם תאגיד השידור הציבורי - כמו בכלי תקשורת ערביים נוספים - תמונותיהם של הלוחמים שנעצרו בבסיס שדה תימן בחשד לפגיעה במחבל נוח'בה, תוך הפרה של צו איסור הפרסום. מ"מכאן" נמסר: "מדובר בטעות אנוש והאירוע מתוחקר באופן יסודי. הסרטון ירד מיד מכל הפלטפורמות". 

עו"ד עדי קידר מחוננו המייצג חלק מהלוחמים פנה לנשיאת בית הדין הצבאי בדרישה לא לאפשר לכלי התקשורת להיכנס לדיונים, ולחקור מי הפיץ את הסרטון. 

עו"ד קידר כתב: "מדובר בשערורייה המצטרפת לשרשרת אירועים של הדלפות חמורות. אבקש כי מעתה לא יותר לדו"צ ולגורמי תקשורת להיכנס כלל, וכן לקיים חקירה מעמיקה בדבר זהות הגורם שהפיץ את הסרטון בניגוד לצו, ולטפל בעניין באופן מידי ובכל כובד המשקל".

מצה"ל נמסר בתגובה לפרסום התמונות של הלוחמים: "צה"ל רואה בחומרה רבה את פרסום פניהם של החשודים בהתעללות בנסיבות מחמירות בעצור ביטחוני, המהווים הפרה בוטה של צו איסור הפרסום של בית הדין הצבאי". 

עוד נמסר כי "מיד עם גילוי האירוע, בוצעה בדיקה מקיפה ופניה למערכות התקשורת מטעם דובר צה"ל, לשם הסרת התיעוד".

שדה תימן מלחמת חרבות ברזל חוננו

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}