י"ז אלול התשפ"ד
20.09.2024
גוטליב זעמה

גלנט עקץ את נתניהו שהיסס לתקוף | רה"מ: "מאמץ נרטיב אנטי-ישראלי"

שר הביטחון יואב גלנט אירח בלשכתו את חברי ועדת החוץ והביטחון של הכנסת - ועקץ את ראש הממשלה: "אני שומע את כל הגיבורים עם התופים, 'הניצחון המוחלט' והקשקושים האלה. את אומץ הלב ראיתי כשזה בא לדיון"

גלנט עקץ את נתניהו שהיסס לתקוף | רה"מ: "מאמץ נרטיב אנטי-ישראלי"
שר הביטחון בסקירה לחברי ועדת חו"ב צילום: אריאל חרמוני, משרד הביטחון

שר הביטחון יואב גלנט, אירח היום (שני) בלשכתו את חברי ועדת חוץ וביטחון בראשות יו"ר הועדה ח"כ יולי אדלשטיין, והעניק סקירה ביטחונית על התקדמות המלחמה, המאמצים להשבת החטופים והצורך המבצעי בגיוס הולך וגובר של אוכלוסיות נוספות לשירות בצה"ל. 

השר גלנט השיב לשאלותיהם של חברי הכנסת, והדגיש כי קיים צורך מהותי בקידום חוק הארכת שירות הסדיר ללא חיבור לכל חוק אחר, על מנת לענות על הצורך המבצעי ולהקל על משרתי המילואים. 

שר הביטחון גלנט השיב לשאלות חברי כנסת למה ישראל לא יוצאת למלחמה בלבנון ואמר: "התנאים שיש היום למלחמה בלבנון הפוכים ממה שהיה בתחילת המלחמה".

לאחר מכן, גלנט מתח ביקורת על ראש הממשלה בנימין נתניהו, כשהזכיר שב-11 לאוקטובר אשתקד תמך בפעולה צבאית בלבנון ונתניהו היה זה שנרתע והתנגד: "אני שומע את כל הגיבורים עם התופים, 'הניצחון המוחלט' והקשקושים האלה. את אומץ הלב ראיתי כשזה בא לדיון".

חברת הכנסת טלי גוטליב תקפה אותו בתגובה ואמרה, "אני לא מוכנה שתגיד על דברי ראש הממשלה קשקוש ותופי תם תם". גלנט אמר: "אני מוכן להתעמת עם עובדות ומעשים, אולי בתקשורת ובפוליטיקה אני חלש, אבל בביטחון אני יודע מה אני אומר".

בלשכת ראש הממשלה תקפו בחריפות את שר הביטחון ומסרו: "הניצחון המוחלט מחייב גם את גלנט. כשגלנט מאמץ את הנרטיב האנטי-ישראלי, הוא פוגע בסיכויים להגיע לעסקה לשחרור החטופים. היה ראוי שיתקוף את סינוואר, שמסרב לשלוח משלחת למו״מ, ושהיה ונשאר המכשול היחיד לעסקת חטופים. לישראל יש רק ברירה אחת: להשיג ניצחון מוחלט, שפירושו חיסול היכולות הצבאיות והשלטוניות של החמאס, ושחרור חטופינו - והניצחון הזה יושג. זו ההנחיה הברורה של ראש הממשלה נתניהו והקבינט, והיא מחייבת את כולם - כולל את גלנט".

גלנט התייחס גם לסוגיית חוק הגיוס ואמר: "שלחנו 2,000 צווים בשתי פעימות. בפעימה הראשונה של ה-1,000הייתה נכונות של למעלה מ-400 חרדים להגיע ובסוף באו רק 48. כשנסיים עם שליחת ה-3,000 צווים נעשה הפקת לקחים".

שר הביטחון ניסה להסביר שיש חרדים שממתינים לזימון מצה"ל והזכיר מלש"ב חרדי בן 18 מבני ברק שאמר שהוא "חיכה שצה"ל יזמן אותו". חברי כנסת השיבו לו: "מוכרים לך תותים. זה קשקוש מוחלט". כמו כן, גלנט ביקש שלא לכרוך בין הארכת השירות לחוק הגיוס.

יו"ר הועדה חבר הכנסת יולי אדלשטיין אר בפתח הדיון: "צהריים טובים לכולם, אני פותח את ישיבת ועדת חוץ וביטחון, אנחנו שמחים להתארח כאן במשרד הביטחון, אני חושב שעכשיו בתקופה האחרונה עוד יותר ברור שהאמירות של שר הביטחון בוועדה על 7 זירות שאנחנו מתמודדים איתן, זה לא היה דיון תיאורטי ולא איזושהי המצאה״. 

"במציאות המאתגרת של התקופה האחרונה אנחנו רואים עד כמה שההתמודדות שלנו באמת רב-זירתית, עם הצורך אולי בהכרעות דווקא בדרג המדיני - אם ממשיכים בתעדוף של הזירות, אם משנים משהו, יש תיאורים כבדים לכאן או לכאן, אז אנחנו מאוד נשמח לשמוע מאדוני גם את העדכון של המציאות, איך שאתה רואה אותה, וגם וודאי נאפשר לחברי הכנסת להעלות שאלות, הערות, כל מה שמקובל ומוכר לך".

שר הביטחון יואב גלנט אמר בפתח דבריו: "בחודש האחרון מערכת הביטחון רשמה שורה של הישגים אופרטיביים-מבצעיים מאוד מרשימים, זה מתורגם להקרנה של עוצמה אזורית וגם להתקדמות בהשגת מטרות המלחמה. רק אם ניקח את הפעולות של חודש יולי, נבחין בהקרנת עוצמה, העזה, נחישות והתמדה״.

"אנחנו בימים של דריכות וכוננות, האיומים מטהרן ומביירות עלולים להתממש וחשוב להסביר לכולם שמוכנות, היערכות וכוננות הן לא מילים נרדפות לפחד ופאניקה, אנחנו בדריכות ובכוננות. בימים האחרונים אנחנו מקדישים את הזמן שלנו גם לחיזוק ההגנה וגם ליצירת אפשרויות התקפיות בתגובה, וגם כיוזמה אם יידרש - בכל מקום ובכל אזור, כשהיעד המרכזי הוא הגנה על אזרחי מדינת ישראל".

"יש השקעה גדולה מאוד ברבדים שונים בתיאום האסטרטגי, ואני נמצא בקשר הדוק עם שרי ההגנה, קודם כל עם לויד אוסטין, אבל גם גורמים נוספים בממשל האמריקאי ובבית הלבן. אני חושב שזו קואליציה שהוכיחה את עצמה בצורה טובה בחודש אפריל ואני חושב שהיא עומדת איתנו, יחד עם זאת האתגרים תמיד יכולים להראות בצורה שונה ואנחנו צריכים להיות מוכנים לכל החלופות". 

"צריך לזכור שהמטרה העליונה כפי שהוגדרה, למרות שאנחנו נלחמים בשבע גזרות, הייתה פירוק הארגון החמאס והשבת החטופים - זאת משימת המלחמה ששמנו לעצמנו, ואני חושב שנוצר חופש פעולה גדול בזכות הפעולה הצבאית שהיא פעולה איכותית, היא נעשית באומץ לב, בנחישות וגם במחירים כבדים כולל אתמול. החובה שלנו כמקבלי החלטות, לחתור להביא את ההישג המבצעי ומצד שני - כמו שהתחייבנו במטרות המלחמה ליצור את התנאים על מנת להשיב את החטופים. ויצירת התנאים באה דרך יצירת הלחץ הצבאי ויכולה להביא אחריה עסקה שתביא את החטופים גם אם זה יהיה ביותר מפעימה אחת".

יואב גלנט ועדת החוץ והביטחון מלחמת חרבות ברזל חיזבאללה טלי גוטליב בנימין נתניהו

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}