י"ז אלול התשפ"ד
20.09.2024
כמו לפני השואה

נהג אובר לישראלי: "לא מסיע אותך כי אתה יהודי"

ישראלי שהזמין נסיעה בוורשה בחברת אובר, גילה כי הנהג שלא טרח להסתיר את שנאתו ליהודים מסרב לקחת את הנסיעה. היו גם נהגים שראו יהודים והלכו, תוך כדי שהם מקללים וצועקים "תשוחרר פלסטין"

נהג אובר לישראלי: "לא מסיע אותך כי אתה יהודי"
מוניות: אילוסטרציה צילום: pixabay

כמו לפני השואה: נהג אוּבר מוסלמי שעובד בוורשה - פולין ביטל הזמנה של נוסע ישראלי רק בגלל שהוא יהודי. דימה, ישראלי שמתגורר בבירת פולין, ביצע הזמנה לנסיעה דרך האפליקציה, עם המספר הישראלי שלו, אך גילה שהנהג מסרב להסיע אותו ומבקש ממנו לבטל את ההזמנה. "שאלתי אותו מה קורה, והוא השיב שביטל כי אני יהודי", סיפר בשיחה עם Ynet. "הייתי בהלם. בהתחלה רציתי לקלל אותו, אבל אחר כך כתבתי לו: 'אתה תבטל'. והוא באמת ביטל".

באדיבות המצלםההתכתבות בין הנהג לנוסע הישראלי צילום: באדיבות המצלם

 

דימה סיפר: "זאת אנטישמיות מוחלטת, זה הכל בגלל התעמולה של הפלסטינים בטלוויזיה. אני גר הרבה שנים בוורשה. זה זעזע אותי. הייתי ממש בשוק שקורה דבר כזה".

סיפר דימה הגיש תלונה לאובר שמסרו לו שהם ישתפו פעולה עם המשטרה. "בסופו של דבר אובר לא עשו עם זה כלום" אמר.

הרב שלום דב בער סטמבלר, שליח חב"ד בוורשה, סיפר כי "לאחרונה היו הרבה מקרים לא נעימים בוורשה עם נהגי אובר שניסו בכוח לנהל ויכוח עם ישראלים שלא היו מעוניינים בכך. לא פעם זה הסתיים ביריקה ובצעקות. אח שלי עלה פה על מכונית של נהג אובר דובר רוסית, בחור מזוקן וכנראה מסולמי, ששאל אותו מאיפה אתה. כשאחי אמר שהוא מישראל, הנהג אמר לו: תדע שאני שונא אותך ואם זה מפריע לך אתה יכול לרדת".

עוד סיפר הרב: "היו גם נהגים שראו יהודים והלכו, תוך כדי שהם מקללים וצועקים "תשוחרר פלסטין". השבוע הסיע את הילדים שלי נהג אובר שלבש חולצה עם כיתוב "תשוחרר פלסטין" ותמונה של מחבל עם נשק. למזלי הוא לא דיבר עם הילדים, אבל זה לא היה נעים" סיפר הרב לווינט.

פולין אנטישמיות ורשא מלחמת חרבות ברזל אובר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}