י"ז אלול התשפ"ד
20.09.2024
אזהרה חריגה

המחיר הכבד שישלמו אזרחי איראן בעימות מול ישראל

הבנק העולמי התריע לאיראן כי אפילו עימות קצר עם ישראל יעלה לאזרחיה ביוקר רב. רמת החיים תצנח, ההשקעות היצרניות יצומצמו, האינפלציה תזנק ויצוא הנפט ייחתך בשני שליש

המחיר הכבד שישלמו אזרחי איראן בעימות מול ישראל
בית מרקחת באיראן צילום: Itan international

על רקע תגובה צבאית אפשרית של איראן נגד ישראל לחיסולו של ראש הלשכה המדינית של חמאס, איסמעיל הנייה, התפרסמה סקירה מיוחדת של הבנק העולמי על איראן (Iran Economic Monitor) בוושינגטון.

הסקירה קובעת, כי הסתבכות איראנית בעימות בין ישראל לחמאס תהיה הרסנית לכלכלתה, הסובלת ממילא מהאטה, בריחת מוחות, אבטלת צעירים גבוהה מאוד, היעדר השקעות, תעשיית רכב מפגרת ומפסידה, פיחות מזורז, ממשטר מעוות של שערי חליפין, אינפלציה מהירה והידרדרות בענפים היצרניים. כך מדווח סבר פלוצקר בכלכליסט.

"הסתבכות איראנית בסכסוך ברצועת עזה עלולה לגרור הפסד תוצר והכנסה של כ-10% ומעלה, לשבש את הפעילות המשקית השוטפת, להוריד חזק את רמת החיים ולצמצם עוד יותר את ההשקעות היצרניות. מעורבות פעילה בסכסוך בעזה תגרום נזקים ארוכי טווח להון האנושי והפיסי של איראן" נכתב.

הם מזהירים כי הפיחות שיתחולל בהכרח במטבע האיראני, יצית מחדש את האינפלציה, יצוא הנפט של איראן ייחתך בשני שלישים והגירעון בתקציב הממשלה יעמיק לכ-6.5% מהתוצר. עוד נאמר, כי ממשלת איראן תיאלץ להסיט נתח ניכר מהתקציב שלה לצרכי ביטחון וצבא, על חשבון משאבים שהיו מיועדים ליעדים חברתיים וכלכליים קריטיים.

 

איראן מלחמה כלכלה מלחמת חרבות ברזל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}