י"ז אלול התשפ"ד
20.09.2024
מתכוננים למלחמה

הצוללת האמריקאית יכולה לשאת יותר מ-150 טילי טומהוק

הפנטגון אישר כי שר ההגנה לויד אוסטין הורה על שליחת צוללת טילים לאזור. לפי הודעת הפנטגון, אוסטין וגלנט דנו גם בפעולה הישראלית בעזה, ב"צורך של ישראל לצמצם את הפגיעה באזרחים". בישראל נערכים לתקיפה איראנית רחבה יותר מליל הכטב"מים בחודש אפריל

הצוללת האמריקאית יכולה לשאת יותר מ-150 טילי טומהוק
נושאת מטוסים צילום: Pixabay

שר ההגנה האמריקאי לויד אוסטין אמר אמש לשר הביטחון יואב גלנט בשיחתם, כי הורה לנושאת המטוסים 'אברהם לינקולן' המצוידת במטוסי קרב F-35C, לנוע מהר יותר למזרח התיכון, שם היא תצטרף לנושאת המטוסים 'תיאודור רוזוולט'. בתחילת אוגוסט מסר משרד ההגנה שהלינקולן תחליף את הרוזוולט באזור, אך בינתיים השניים יהיו באזור.

הלינקולן היא אחת מספינות המלחמה הגדולות בעולם, על פי הצי האמריקני, ויכולה להכיל עשרות מטוסים. צוללת הטילים שבדרכה לאזור, USS Georgia, יכולה לשאת יותר מ-150 טילי טומהוק, כך לפי חיל הים האמריקאי.

הצעד הנדיר להכריז בפומבי על הגעת צוללת טילים לאזור, הגיע כאשר אוסטין אישר מחדש את "מחויבות וושינגטון לנקוט כל צעד אפשרי כדי להגן על בעל ברית של ארה"ב" בשיחה עם השר יואב גלנט.

בריטניה, צרפת וגרמניה קראו היום לאיראן ובעלות בריתה להימנע מהסלמה שעלולה לסכן את הסכם הפסקת האש. בהצהרה משותפת, מסרו שלוש המדינות שאיראן ושלוחותיה "ישאו באחריות לפעולות שמסכנות את ההזדמנות לשלום ויציבות".

לפי הודעת הפנטגון, אוסטין וגלנט דנו גם בפעולה הישראלית בעזה, ב"צורך של ישראל לצמצם את הפגיעה באזרחים" ובהתקדמות לקראת עסקת הפסקת אש ושחרור חטופים. עוד דנו השניים במאמצים להרתיע תוקפנות מצד איראן, חיזבאללה וארגונים אחרים שנתמכים על ידי איראן.

בישראל נערכים לתקיפה איראנית רחבה יותר מליל הכטב"מים בחודש אפריל האחרון. לפי הערכות מצב חדשות בישראל, האיראנים נחושים לתקוף, למרות התחושות שעלו בימים האחרונים כי איראן נסוגה מאיומיה נוכח לחצים מדיניים.

נושאת מטוסים ארצות הברית חיזבאללה מלחמת חרבות ברזל איראן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}