ט"ז אלול התשפ"ד
19.09.2024
עמדה ביקורתית

התפתחות בפרשת 'בסדנו': בית המשפט מינה נאמנים

בית המשפט המחוזי הוציא צו פתיחת הליכים כנגד חברת ההשקעות החרדית | עורך דין המייצג משקיעים ומלווים של החברה: "ההחלטה משקפת עמדה ביקורתית כלפי החברות ומדגישה את הצורך בפיקוח צמוד ובאמצעים מגבילים כדי להבטיח שמירה על זכויות הנושים"

התפתחות בפרשת 'בסדנו': בית המשפט מינה נאמנים
השקעות צילום: שאטרסטוק

בית המשפט המחוזי בתל אביב הוציא היום צו פתיחת הליכים כנגד חברת ההשקעות החרדית בסדנו, והורה על מינוי נאמנים מטעם בית המשפט לניהול החברות "פרנסה ניהול בסד בע"מ" ו"בסדנו יזמות והשקעות".

בהמשך לכך, מונו עו"ד אילן שטריקס ורו"ח חן ברדיצ'ב כנאמנים לנהל את תהליך חדלות הפירעון. במקביל, בית המשפט הורה על הפעלה זמנית של החברות למשך 60 יום, כדי לבחון את סיכויי שיקומן הכלכלי. התנאי להפעלה זו הוא הפקדת סכומי הכסף הנדרשים למימון ההפעלה בתוך שלושה ימים, אחרת יוחלט על פירוק החברות. 

הנאמנים יידרשו להגיש חוות דעת ראשונית לבית המשפט בתוך 30 יום, שתבחן את סיכויי השיקום של החברות. החלטה סופית בנוגע לעתידן תתקבל בהתאם לממצאים שיובאו בחוות הדעת.

"החלטה התקבלה לאחר דיון מעמיק בטענות הצדדים, כאשר אנו, כנציגי הנושים, תמכנו בבקשה למתן הצו לאור החשש שהמשך ניהול החברות במצבן הנוכחי עלול לפגוע בזכויות הנושים", אומר עו"ד גיא סרוסי שמייצג קבוצת משקיעים ומלווים גדולה מקבוצת בסדנו. לדבריו, בית המשפט החליט לתת לחברות הזדמנות מוגבלת להוכיח את יכולתן לשיקום כלכלי, תוך הפעלה זמנית ובתנאי ברור שהמימון הדרוש יופקד בתוך שלושה ימים על ידי חברת "בית יעקב". אם לא יופקד המימון, יוחלט על פירוק החברות – דבר שלדעתנו מדגיש את החשש לגבי יכולתן של החברות להמשיך לפעול באופן אפקטיבי".

"ההחלטה קובעת כי אין בידיו של בית המשפט את הנתונים הדרושים להוכיח שהמשך הפעלת החברות יתרום לפירעון החובות לנושים בצורה טובה יותר מאשר פירוקן", מסביר סרוסי. "עם זאת, ניתנה לחברות הזדמנות קצרה ומבוקרת להוכיח את יכולתן לשקם את מצבן, כאשר הנאמנים שמונו – עו"ד אילן שטריקס ורו"ח חן ברדיצ'ב – יגישו חוות דעת ראשונית לבית המשפט בתוך 30 יום שתשמש להחלטה הסופית".

אילן אסייגעורך הדין גיא סרוסיצילום: אילן אסייג

סרוסי מוסיף כי ההחלטה של בית המשפט משקפת עמדה ביקורתית כלפי החברות ומדגישה את הצורך בפיקוח צמוד ובאמצעים מגבילים כדי להבטיח שמירה על זכויות הנושים. "אנו, כב"כ נושים של החברה, נמשיך לעמוד על זכויותיהם של כל המלווים והמשקיעים, ולוודא שפירעון החובות של החברות כלפיהם יתבצע בצורה המלאה בהתאם למצבת החובות של החברה. נמשיך לפעול בכל האמצעים המשפטיים הדרושים כדי להבטיח שהחברות יעמדו בתנאים שהוצבו להן, ונסייע בידי הנאמנים בכל אשר דרוש כדי להחזיר את כספי הנושים, מלווים ומשקיעים כאחד".

"אנו חוזרים ומדגישים כי על הנושים להגיש תביעות חוב להוכחת החוב של החברה כלפיהם במועדים הקבועים והקצובים בחוק ומי שלא יגיש ייחשב כמי שייותר על חובו", מסיים סרוסי.

בסדנו בית המשפט עו"ד גיא סרוסי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}