ט"ז אלול התשפ"ד
19.09.2024
חשש מניסיון פריצה

בשל התכנון לקריאת מגילה בכניסה לציר נצרים: צה"ל הורה לסגור שטחים נרחבים בעוטף

לאחר שתנועת נחלה הודיעה על קריאת מגילת איכה בכניסה לציר נצרים, דובר צה"ל הודיע על סגירת אזורים נרחבים בעוטף, והכריז עליהם כשטח צבאי סגור

בשל התכנון לקריאת מגילה בכניסה לציר נצרים: צה"ל הורה לסגור שטחים נרחבים בעוטף
פעילות כוחות צה"ל בעוטף עזה צילום: דובר צה"ל

לאחר שתנועת הימין "נחלה" קראה להגיע הערב לקריאת מגילת איכה סמוך לכניסה לציר נצרים, הצבא והמשטרה הכריזו על המקום כשטח צבאי סגור - בשל החשש כי פעילים ינסו לפרוץ את הגבול אל תוך שטח רצועת עזה. 

דובר צה"ל עידכן "כי בהתאם להערכת המצב, מפקד פיקוד הדרום חתם על צו לשינוי במדיניות השטח הצבאי הסגור במספר מרחבים בעוטף עזה. כחלק משינוי השטחים הסגורים, מספר מרחבים המפורטים בקישור לצו יסגרו וההגעה אליהם ללא תיאום מראש הינה אסורה". 

במסגרת הצו, השטחים החקלאיים בין מעבר ארז, יד מרדכי, צומת שער הנגב, צומת נתיבות ועד נחל עוז יסגרו לתנועה. בנוסף, יסגרו השטחים החקלאיים מציר הגישה של בית העלמין בנתיבות ועד המפגש עם כביש 234, ומשם עד גדר המערכת. כמו כן, יסגר מרחב נחל אשכול מצומת רעים דרך צומת אורים, לצומת מעון ומשם לגדר המערכת.

המשטרה מסרה כי כוחות של המחוז הדרומי ערוכים לסייע לצה"ל במרחב ובמעברים על מנת לאכוף את צו מפקד פיקוד הדרום. במסגרת ההיערכות לקיום אירועי תשעה באב בגזרת הנגב המערבי, החל מהשעה 13:00 שוטרים ייפרסו בצירים ובאזורים הרלוונטיים.

כזכור, לאחרונה הודיעה תנועת נחלה יחד עם גופים נוספים על אירוע קריאת מגילת איכה בציר נצרים בליל תשעה באב. האירוע תוכנן להתקיים בהשתתפות מאות משפחות, גרעיני התיישבות ואזרחים רבים. בתנועה הגדירו כי "מטרתו לקדם את רעיון ההתיישבות מחדש בחבל עזה".

נחלה עוטף עזה מלחמת חרבות ברזל ציר נצרים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}