י"ז אלול התשפ"ד
20.09.2024
בעיר העתיקה

חרף זעקותיו, בעל צרכים מיוחדים נעצר באלימות | תיעוד

צעיר חרדי בעל צרכים מיוחדים נעצר באלימות בעיר העתיקה בירושלים | עד ראייה: "הוא ישב בשער הר הבית ולא עשה כלום" | המשטרה: "חסם במכוון כניסה של בעל עסק, משך ותקף שוטרים באגרופים" | תיעוד קשה לצפייה

חרף זעקותיו, בעל צרכים מיוחדים נעצר באלימות | תיעוד
המעצר בעיר העתיקה צילום: מתוך התיעוד

שוטרים עצרו הלילה צעיר חרדי בעל צרכים מיוחדים בעיר העתיקה בירושלים, לאחר שלפי המשטרה חסם במכוון כניסה של בעל עסק שניסה להכניס סחורה.

בתיעוד שצילמו אזרחים נראים השוטרים עוצרים את הנער תוך הפעלת כח רב, חרף זעקותיו. "הוא תסמונת דאון", נשמעו אזרחים קוראים לעבר השוטרים, שהמשיכו במעצר האלים.

"הבחור ישב בשער של הר הבית לבד ולא עשה כלום", כתב עד ראייה. "הגיעו שוטרים ופינו אותו באלימות קשה, יהודי שעבר במקום אמר לשוטרים - זה בחור עם תסמונת דאון תעזבו אותו. דחפו את היהודי והמשיכו לגרור את הבחור, שירד לו דם מהעין".

המעצר בעיר העתיקה צילום: באדיבות המצלם

לדברי עד הראייה, "עוד יהודים שעברו במקום בדרכם לכותל המערבי, צעקו לשוטרים שזה בחור עם מוגבלויות. השוטרים ריססו גז פלפל על האנשים שהיו בדרכם לכותל והיכו אותם באלות, ואז הפילו אותו על הרצפה והיכו אותו עם אגרופנים תוך כדי שיורד לו דם מהאף ומהעין. בנוסף השוטרים לא נתנו לכוחות מד"א לפנות אותו או להתקרב למקום".

מהמשטרה נמסר בתגובה: "הלילה התקבל דיווח על אדם שחוסם במכוון כניסה של בעל עסק שרצה להכניס סחורה בעיר העתיקה בירושלים. השוטרים שהגיעו למקום ביקשו פעם אחר פעם מאותו אדם לפנות את המעבר והכניסה לחנות, אך הוא לא נשמע להוראותיהם ובקשותיהם".

דוברות המשטרההשוטרים שנפגעו בעת המעצרצילום: דוברות המשטרה

‏"בהמשך, כשניסו להזיז אותו על מנת לפנות את הכניסה לחנות, החשוד התנגד, נשך ותקף שוטרים באגרופים. בסופו של דבר, נאלצו השוטרים להשתלט עליו בכוח ולעצור אותו

‏למרות אלימות החשוד כלפי השוטרים, בתוך זמן קצר מאוד לאחר שנעצר, ולנוכח מוגבלותו שהתבררה לשוטרים בבדיקה שבוצעה בנקודת המשטרה לאחר מכן - הוחלט לשחררו ללא חקירה. השוטרים יצרו קשר עם אמו, ובהמשך אף ליוו אותו עד לבית", לשון ההתגובה.

מעצר אלים משטרת ישאל העיר העתיקה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 9 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}