ט"ז אלול התשפ"ד
19.09.2024
לא למדנו כלום?

האזהרה המדאיגה של קצינים בצה"ל: חיזבאללה עדיין יכול לחדור קרקעית

קצינים בפיקוד העורף התריעו: "הנחת העבודה של כולם צריכה להיות שחיזבאללה מסוגל להחדיר כוחות, לתקוע דגל ביישוב או במוצב צה"ל על הגבול ולשרוף מספר מבנים. מבחינתו זו יכולה להיות תמונת ניצחון"

האזהרה המדאיגה של קצינים בצה"ל: חיזבאללה עדיין יכול לחדור קרקעית
פעילות הכוחות בגבול הצפוני צילום: דובר צה"ל

קצינים בפיקוד העורף, מזהירים כי איום החדירה הקרקעי לעבר יישובים בגבול הצפון - לא הוסר. כך מדווח הבוקר (שני) אמיר בוחבוט ב'וואלה'. 

לדברי הקצינים, בניגוד לדעה הרווחת, כוח רדואן של חיזבאללה עדיין יכול לבצע התקפה מסודרת על הגבול, כולל מאמץ לחדור ליישוב או מוצב. "למה חיזבאללה לא עשה את זה עד עכשיו? כי הוא בחר לא לעשות את זה. אבל מי שחושב שחיזבאללה לא מתאמן על החדרת מחלקת לוחמים לשטח הישראלי טועה ומטעה", אמרו הקצינים.

עוד הוסיפו והתריעו קציני פיקוד העורף: "הנחת העבודה של כולם צריכה להיות שחיזבאללה מסוגל להחדיר כוחות, לתקוע דגל ביישוב או במוצב צה"ל על הגבול ולשרוף מספר מבנים. מבחינתו זו יכולה להיות תמונת ניצחון. אסור לשכוח שמדובר בארגון טרור".

לדברי אותם קצינים, החודש האחרון הוכיח כי חיזבאללה ממשיך להפעיל תצפיתנים וכוח קדמי של רדואן במרחב הגבול, במטרה להיערך להמשך הלחימה עם צה"ל. 

בתוך כך, בלילה האחרון הופעלו אזעקות בצפון הארץ וזוהו כ-30 שיגורים שחצו משטח לבנון למרחב כברי. זוהו מספר נפילות בשטחים פתוחים. אין נפגעים. כוחות צה״ל תקפו את מקורות הירי, כך נמסר מדובר צה"ל.

מכבאות והצלה מחוז חוף נמסר כי ארבעה צוותי כיבוי בפיקודו של מת״ח זבולון טפסר משנה קובי מזרחי, פעלו הלילה במספר מוקדים בשטחים פתוחים בעקבות שיגורים שחצו משטח לבנון למרחב כברי. לא דווח על נפגעים.

תושבים דיווחו כי שמעו את רעשי הפיצוצים והיירוטים עד אזור חיפה והקריות. חיזבאללה קיבל אחריות על המטח לעבר נהריה והסביבה הלילה, וטען כי ירה לעבר בסיס צבאי בגעתון בתגובה על התקיפה שאירעה אתמול במערוב שבדרום לבנון.

חיזבאללה צה"ל מלחמת חרבות ברזל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}