י"ג אלול התשפ"ד
16.09.2024
העיניים על ביירות

דיווח בלבנון: חיזבאללה מפנה מפקדות ברובע הדאחייה בביירות

בלבנון מדווחים כי במהלך השעות האחרונות צצו אינדיקציות לכך שחיזבאללה פינה את מפקדותיו המוכרים בדאחייה ואפילו את המטות הפוליטיים. לפי הפרסום, הפינוי כלל מחשבים וציוד אחר זאת במסגרת ההיערכות לתגובה לחיסול רמטכ"ל חיזבאללה פואד שוכר

דיווח בלבנון: חיזבאללה מפנה מפקדות ברובע הדאחייה בביירות
תמונת ארכיון צילום: רשתות חברתיות

העיתון הלבנוני אל-ג'ומוהריה מדווח הבוקר כי במהלך השעות האחרונות עלו אינדיקציות לכך שחיזבאללה פינה את מטותיו המוכרים בדאחייה מציוד וממחשבים  ואפילו את המטות הפוליטיים - מה שמעיד על כך שתגובת הנקם עדיין מתוכננת, ושהארגון מתכונן לתרחיש הרע מכל מבחינתו.

יושב ראש הפרלמנט בלבנון נביה ברי אמר לעיתון כי האפשרות להידרדרות למלחמה נרחבת עדיין קיימת, משום שראש הממשלה נתניהו מעוניין שהיא תפרוץ. ברי אמר כי המתקפה היא ודאית ו"התגובה והנקמה מוגשת קרה".

אתמול דווח כי גורמים בלבנון הדגישו כי ההחלטה של חיזבאללה מתי לתקוף אינה בשליטתם, אך הם היו מעדיפים כי הארגון ימתין וייתן הזדמנות לחדש את השיחות - שאולי יובילו להפסקת אש שחיזבאללה יסכים לה. 

הגורמים בלבנון ציינו כי "אף אחד לא דורש מחיזבאללה או מאיראן לוותר על התגובה שלהן לישראל, אלא להמתין למה שהשיחות יובילו אליו". 

במקביל, שר ההגנה של ארה"ב לויד אוסטין שוחח עם שר הביטחון יואב גלנט ואמר לו אמש כי הורה על שליחת צוללת הטילים הבליסטיים "USS GEORGIA" למזרח התיכון.

עוד נמסר בהצהרה כי אוסטין גם הורה ל"קבוצת הקרב" של נושאת המטוסים "לינקולן" הכוללת בין היתר משחתות וספינות מלחמה נוספות להאיץ את הגעתה לאזור.

באתר אקסיוס, דווח מפי גורם המעורה בפרטים, כי שר ההגנה האמריקני לויד אוסטין אמר לגלנט שההכנות הצבאיות של איראן מצביעות על כך שהיא מתכוננת למתקפה רחבת היקף נגד ישראל. על פי הדיווח, מקורות במודיעין הישראלי מאמינים כי טהראן החליטה לתקוף את ישראל ישירות, ותעשה זאת "תוך ימים ספורים".

חיזבאללה לבנון דאחייה מלחמת חרבות ברזל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}