ט"ז אלול התשפ"ד
19.09.2024
פרטי מסע הלוויה

אביו של יהונתן דויטש הי"ד סיפר: כך גיליתי שבני נרצח

אורי דויטש, אביו של יהונתן הי"ד שנרצח אתמול בפיגוע בבקעת הירדן, סיפר הבוקר על בנו: "הוא היה איש של נתינה ושמחה". עוד אמר: "אנחנו מבקשים שהוא יוכר כחלל צה"ל, הוא נלחם בעזה עד לפני שבועיים"

אביו של יהונתן דויטש הי"ד סיפר: כך גיליתי שבני נרצח
יהונתן דויטש הי"ד צילום: באדיבות המשפחה

אתמול נרצח יהונתן דויטש הי"ד בפיגוע הירי בכביש 90. דויטש מאורס ועמד להתחתן בקרוב, והשתחרר רק לאחרונה משירות צבאי ביחידת מגלן. הלוויתו תתקיים בשעה 14:30 בהר המנוחות בירושלים. הסעות מבית המשפחה יצאו בשעה 12:00.

אורי, אביו של יהונתן, סיפר עליו בריאיון ל"כאן רשת ב'": "הוא היה איש של אנשים ושל שמחה, הוא אהב את המדינה ואת העם בצורה בלתי רגילה". אורי סיפר כיצד נודע לו על הפיגוע: "שמענו שהיה פיגוע באזור מחולה. התקשרנו והוא לא ענה". 

"החנתי את האוטו באמצע הכביש והתחלתי לרוץ לכיוון המחסום. ביקשתי מאנשים שם שיגידו לי אם זה הוא או לא" אמר אורי.

אורי סיפר על הרגע בו הבין שבנו נרצח: "לאט לאט הבנתי שזה הוא. שאלו אותי מה השם שלו, ומה הרכב ואז ראיתי שהם הולכים אחורה. התקדמתי אליהם ואמרתי 'בבקשה תגידו לי' והם הולכים אחורה. כשהשוטרות אמרו לי שהמצב לא טוב הבנתי. חזרתי הביתה והתחלתי להודיע לכולם".

האב אורי סיפר בריאיון ל"103 FM" כי יהונתן שירת מתחילת המלחמה ביחידת מגלן. "בהתחלה הוא לא הצליח לעבור את הגיבוש אך לא ויתר, הלך לגיבוש צנחנים ומשם משכו אותו למגלן". 

ללאמודעת האבלצילום: ללא

"הוא החל את השירות שלו במקום לא קל והתמודד עם הקשיים הפיזיים והמנטליים, בעבודה יומיומית, הצליח להיות נווט מאוד מקצוען וטוב. מ־7 באוקטובר הוא נלחם, קפץ מול כולם בבוקר השבת, הסעתי אותו לטרמפ, הם נסעו לנחל עוז, ושם הוא עבר בית בית בטיהור ונלחם כמו אריה. הוא סיפר לי שתוך כדי ניסה לדפוק לאנשים על הממ"דים והם לא הסכימו לפתוח, לא האמינו שזה הוא. באיזשהו שלב מישהי פתחה לו את הדלת והוא ליווה אותם. הוא איבד את הכל במלחמה, את הארנק והדרכון, אבל את השרשרת שהיא נתנה לו הוא לא איבד". 

עוד הוסיף: "יהונתן יצא יום אחד מרפיח לפני חודשיים ונתן לארוסתו את השרשרת, אחרי זה חזר להילחם. אמונה לקחה את השרשרת ועשתה מזה תמונה עם מסגרת שכתוב עליה כל המציל נפש אחת כאילו הציל עולם ומלואו. הוא לא השקיע בלימודים, לא כל כך עניין אותו, אבל עניין אותו להתנדב". 

אורי סיפר על החלטת המשפחה לעכב את הלוויית יהונתן בעקבות הרצון שיכירו בו כחלל צה"ל: "יהונתן תמיד חשב איך לשפר, וזה המוטו בעיניי שמלווה אותנו כמשפחה וליווה אותו בחיים הקצרים שלו, אבל המלאים. הלוואי שכולנו נלך בדרכו שלו. אנחנו מאוד מבקשים שיוכר כחלל צה"ל, זה נמצא על שולחן ראשי הצבא. אנחנו לא מבקשים זכויות אלא הכרה, בשבילו, הוא נלחם בעזה עד לפני שבועיים ויש לו מילואים בעוד שבוע. מגיע לו שיוכר כחלל צה"ל".

יהונתן דויטש מגלן בית שאן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}