י"ז אלול התשפ"ד
20.09.2024
הצהרה משותפת

מנהיגי צרפת, גרמניה ובריטניה לאיראן: "הימנעו ממתקפה שתסכן עסקה"

נשיא צרפת עמנואל מקרון, קנצלר גרמניה אולף שולץ וראש ממשלת בריטניה קיר סטרמר פירסמו הצהרת משותפת בה קראו לאיראן להימנע ממתקפה "תסכן את ההזדמנות להפסקת אש ועסקת חטופים"

מנהיגי צרפת, גרמניה ובריטניה לאיראן: "הימנעו ממתקפה שתסכן עסקה"
עלי חמינאי צילום: מתוך רשת X

מנהיגי צרפת, גרמניה ובריטניה הזהירו הבוקר את איראן ממתקפה על ישראל שתגביר את המתיחות במזרח התיכון, וקראו לה להימנע ממנה. המנהיגים - נשיא צרפת עמנואל מקרון, קנצלר גרמניה אולף שולץ וראש ממשלת בריטניה קיר סטרמר, בירכו את המתווכות על המאמצים להביא לעסקת חטופים

"אנו מנהיגי צרפת, גרמניה ובריטניה, מברכים על העבודה הבלתי נלאית של שותפינו בקטאר, מצרים וארצות הברית לקראת הסכם על הפסקת אש ושחרור בני ערובה", מסרו. 

עוד המשיכו: "אנו תומכים בהצהרה המשותפת של השייח תמים בן חמד אל תאני, הנשיא סיסי והנשיא ביידן הקוראים לחידוש מיידי של המשא ומתן. אנו מסכימים שלא יכול להיות עיכוב נוסף. פעלנו עם כל הצדדים כדי למנוע הסלמה ולא נחסוך מאמץ כדי להפחית את המתיחות ולמצוא דרך ליציבות". 

שלושת המנהיגים הוסיפו: "הלחימה חייבת להסתיים כעת, ויש לשחרר את כל בני הערובה שעדיין עצורים על ידי חמאס. תושבי עזה זקוקים למסירה וחלוקת סיוע דחופה ובלתי מוגבלת. אנו מודאגים מאוד מהמתח המוגבר באזור, ומאוחדים במחויבותנו להפחתת הסלמה ויציבות אזורית. בהקשר זה, ובפרט, אנו קוראים לאיראן ובעלות בריתה להימנע מהתקפות שיחריפו עוד יותר את המתיחות האזורית ויסכנו את ההזדמנות להסכים על הפסקת אש ושחרור בני ערובה". 

את הדברים סיכמו: "הם ישאו באחריות לפעולות שמסכנות את ההזדמנות הזו לשלום ויציבות. אין מדינה או אומה שתרוויח מהסלמה נוספת במזרח התיכון". 

איראן עמנואל מקרון גרמניה אולף שולץ מלחמת חרבות ברזל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}